Offerte
Indruk showroom
Service en garantie
Ontwerp

Michael Grotentraast

Waar zal ik beginnen na 16 maanden…?

Na ruim een jaar en pas na een gang tot de Geschillencomissie is onze badkamer afgemaakt, alleen zijn daarbij wat beschadigingen aan de doucheplint en strips aangebracht. Hierop geeft Grando al maanden niet thuis. Het is nu opnieuw wachten op de Geschillencomissie, maar ons zien ze nooit meer terug als klant. De volgende weer wordt het een zaak die beschikt over een eigen klusservice en klussers dus niet ad hoc inhuurt en de klant verder hiernaartoe verwijst.

In april 2018 is er begonnen met de installatie van de badkamer. Het was vanaf het eerste begin een drama met niet de snelheid en service die je wel zou mogen verwachten van een Grando. In het eerste jaar is de badkamer op geen enkel moment helemaal af geweest zonder mankementen.

Het duurde telkens maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. Er is vijftien maal gekit en zeven maal gevoegd. De douche en het toilet zijn er verschillende keren uit geweest vanwege lekkage. Tegels zijn meerdere keren vervangen omdat ze waren gebarsten of omdat de voegen verkleurden.

In september 2018 hebben we uiteindelijk pas de Geschillencommissie Wonen ingeschakeld en in december 2018 is hiervan de zitting geweest. Hierbij het verslag van het CBW:

Uit de rapportage van de door de commissie ingeschakelde deskundige blijkt dat de werkzaamheden nog niet naar behoren zijn afgerond. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is.

De commissie zal een vergoeding bepalen die de ondernemer aan de consument dient te betalen indien de ondernemer de werkzaamheden niet of niet tijdig uitvoert.

De werkzaamheden zijn inmiddels in maart 2019 uitgevoerd, maar er zijn wat beschadigingen aan de douche en duidelijk is dat nooit meer het niveau gehaald zal worden wat we hadden verwacht.
Erg lastig was dat de monteurs geen Nederlands spraken zodat steeds de voorman erbij moest komen.

Feit is dat we na ruim een jaar kunnen concluderen dat de badkamer NOOIT meer wordt zoals deze was bedoeld in eerste instantie. Er zijn beschadigingen, kleurverschillen en het wordt er niet mooier of netter op. We hebben dus niet datgene gekregen wat we een jaar geleden gekocht hebben.

Ik denk dat er gegronde redenen om aan te nemen dat er in de toekomst nog meerdere defecten zullen ontstaan omdat de basis niet goed is en nooit goed was.

BTW. Dit aan Grando Er hoeft niet opnieuw gedreigd te worden met een advocaat vanwege een vervelende recensie.
Door klanten te dreigen met een advocaat bij een matige of slechte recensie krijgt de consument namelijk geen eerlijk beeld, als bijvoorbeeld recensies na dreiging van een Grando weer verwijderd worden.

Een eigen klusservice met vaste monteurs opzetten i.p.v ad hoc een monteur inhuren en de klant verder hiernaartoe verwijzen voor een afspraak of klachten.

Score voor Grando.nl: 1/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Aangekocht product: badkamer