Offerte
Indruk showroom
Service en garantie
Ontwerp

Mt

Wij hebben een zeer slechte ervaring met Grando Wormerveer. Begin oktober 2017 hebben wij een keuken gekocht, deze zou eind november geleverd worden. 1 dag voor levering werden we gebeld, de keuken zou beschadigd zijn door een ongeluk met de vrachtwagen. Vervolgens zou de keuken 4 weken later komen. Hierdoor waren we genoodzaakt 4 weken te "kamperen" in huis zonder keuken. Wat we wel heel netjes vonden was dat Grando de keuken voor ons zou inbouwen als compensatie. We waren namelijk zelf niet in staat om de keuken in te bouwen op de nieuw geplande datum van levering. Vervolgens wordt de nieuwe datum ook aangepast, de keuken komt toch een week vroeger, precies voor kerst. Het was niet duidelijk of de keuken dan ook ingebouwd zou worden. Uiteindelijk 1 dag voor levering was toegezegd dat de keuken ingebouwd zou worden. We zouden een nieuwe keuken hebben voor kerst. Bij het inbouwen bleek dat er niet goed ingemeten was en dat het geleverde keukenblad te lang was. Toch is door de monteurs zonder overleg besloten verder te gaan met inbouwen. Het resultaat was dat de keuken er scheef in zat en dat de muren, vensterbank beschadigd waren. De afzuigkap die we al hadden bleek niet boven de kookplaat gemonteerd te kunnen worden omdat de kastjes te ver doorliepen. Er ontbraken allerlei onderdelen zoals deurtjes, kastjes (een deel is na 6 weken nageleverd en een deel is nooit gekomen). Al met al was er heel veel mis door fout op fout. Volgens de heer Hoek van Grando Wormerveer waren onze muren niet haaks en onze afzuigkap was geen standaard maat. Vreemd want de heer Hoek is zelf komen meten en heeft alle apparatuur die al aanwezig was gezien. Vervolgens zaten wij met een verkeerd geplaatste keuken en de heer Hoek wilde geen verantwoordelijkheid nemen. Hij reageerde niet op onze brieven. Nadat wij rechtsbijstand hebben ingeschakeld reageerde hij wel, maar bleef bij zijn standpunt dat het aan onze muren lag. Na een jaar is de Geschillencommissie ingeschakeld, toen deze in september 2018 langs wilde komen om te kijken naar de keuken gaf de heer Hoek opeens aan dat hij alle problemen wilde oplossen. Dit heeft vervolgens nog 4 a 5 maanden geduurd. Zonder aankondiging kwamen monteurs opeens de keuken in januari 2019 demonteren. We hebben vervolgens weer een week zonder keuken gezeten. Na een week werd er begonnen met monteren maar dit werd na korte tijd gestaakt omdat volgens de heer Hoek de muren nog steeds niet haaks waren en er alleen ingebouwd werd als we een formulier ondertekenden dat Grando niet aansprakelijk is voor eventuele fouten voortkomend uit niet haakse muren e.d. Uiteindelijk hebben we via de rechtbijstand een schikking weten te treffen dat wij een derde partij inhuren om de keuken te plaatsen, dat de heer Hoek hiervoor een vergoeding zou betalen en dat het keukenblad op de juiste maat afgezaagd zou worden. We dachten dat hiermee de zaak opgelost was. Maar de heer Hoek vond het nodig om bij ons op zaterdagavond aan de deur te komen om ruzie te zoeken. Dit is uiteindelijk uitgelopen op een aangifte bij de Politie wegens mishandeling van beide kanten! De heer Hoek heeft de vergoeding nooit betaald en de ontbrekende onderdelen zijn nooit geleverd. De keuken is overigens zonder problemen door de derde partij ingebouwd en het was duidelijk dat er geen sprake was van scheve muren. Bij Grando Wormerveer gaat het naar mijn idee alleen om het innen van geld, na betaling hoef je van Grando Wormerveer niets meer te verwachten behalve een zeer onbeschofte communicatie en intimidatie.

Score voor Grando.nl: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Aangekocht product: Keuken