GoVolt

Duidelijkheid offerte
Website
Snelheid van levering

DS

GoVolt is met afstand het slechtste wat ik in jaren heb meegemaakt wat betreft klantenservice en contact. Wees verstandig en koop je zonnepanelen bij een lokale installateur. Kost misschien een paar tientjes extra maar scheelt een hoop ellende. En straks komt hier vast weer een reactie van hun met smoesjes en marketingpraatjes maar ik ben er klaar mee. Zal even uitleggen hoe dit tot stand is gekomen.
Wij hebben 19 mei de offerte goedgekeurd en meteen de aanbetaling overgemaakt. Vervolgens zou er binnen 2 weken contact met ons opgenomen worden over een installatiedatum. Niet gehoord - dus weer zelf bellen. En in eens kon de installatie worden ingepland op 23 juli. Nou mooi dacht ik, kunnen we van de zonnigste zomer ooit profiteren. Op dit moment had ik de meneer van de planning al op gewezen dat ons huis hoger is dan de gemiddelde woning en dat ze een steiger nodig zouden hebben. Dit datum wordt 18 Juli in eens weer gecanceld onder het mum van dat de omvormers niet leverbaar zijn. Toen ging ik drie! toeleveranciers van componenten bellen en kijk aan - de omvormers liggen in de loods en ik kan ze zo ophalen. GoVolt gemaild en gebeld en zelfs nog voorgesteld dat ik de omvormers regel als zij de installatie doen. Kon al niet meer want het kwam natuurlijk prima uit dat ze ons al uit de planning hadden gehaald.
De komende weken ontelbare keren probeert te bellen tijdens onze vakantie met de accountmanager die deze functietitel zeker niet heeft verdiend (ik ga geen namen noemen maar LG...), de planning, klantenservice, teamleidster. Niemand was in staat om iets te regelen tot dat er eindelijk een nieuwe afspraak op 1 september stond. Afgelopen donderdag stonden er dan twee vriendelijk monteurs met hun mond vol tanden omdat ze het dak niet op zouden komen (en ja ik had dus aangegeven dat ze meer dan een ladder nodig zouden hebben). Maar dit was niet het enige wat mis ging:
-de legplan klopte niet, ze hadden een oude versie en de materialen waren al op maat gemaakt
-er zat een doos met goedkopere omvormers (Enphase 7+ ipv 7A) in de bus
-ze hadden geen idee dat het een 3-fase installatie moest worden
- ze hadden ook andere panelen in de bus zonder dit te melden. Er werd me later verteld dat dit toch in mijn voordeel zou zijn omdat het 395 ipv 385 wp panelen zijn . wat een onzin. Bij 16 panelen is dit nog geen half paneel verschil en kies ik liever voor kwaliteit en niet voor wat er toevallig beschikbaar is.
Na deze shit-show GoVolt gebeld en daar was men weinig van onder de indruk. Ja meneer, wat vervelend voor u, we gaan het oplossen.
Vervolgens weer moeten bellen en mailen om er vaart achter te krijgen. Als dit mijn bedrijf was zou ik toch echt wel alles en iedereen in beweging zetten om dit te fixen. Donderdag nog een mail gestuurd en GoVolt een deadline gezet. Uiterlijk vrijdag zou iemand mij bellen met een datum voor installatie binnen een week. En natuurlijk belt vrijdag niemand tot dat het 18:00 is en ik weer twee reminders heb gestuurd. De meneer van de planning durft dan ook nog doodleuk te vragen of hij niet maandag terug mag bellen omdat hij dan meer inzicht zou hebben in de planning! Plannen jullie 24 uur vooruit of hoe kan dit gedurende het weekend wijzigen. Nieuwe afspraak staat nu voor 15 september - ik hou mijn hart vast.
Wij zijn de hele opbrengst van augustus misgelopen, geen sprake van compensatie tot nu toe.
Wees verstandig en koop je installatie bij een ander bedrijf.

Eventuele verbeterpunten en/of tips:

Doe geen beloftes die je niet kan waarmaken

Reactie GoVolt:

Goedemiddag meneer/mevrouw,
Wij betreuren het om te lezen dat u o.a. ontevreden bent over onze klantenservice en uw accountmanager. Wij gaan uw feedback intern oppakken en gebruiken dit om onze kwaliteit te verhogen.
Het is uiteraard niet netjes dat onze monteurs bij u aankomen en niet het juiste legplan en micro omvormers bij zich hadden.
Wij werken met verschillende afdelingen en wij vertrouwen erop dat onze collega's onze terugbelverzoeken ook uitvoeren. Dit heeft onze collega ook gedaan. Het is uiteraard niet netjes van hem dat hij u vraagt om dan alsnog een ander dag terug te bellen. Dit zullen wij intern ook met hem oppakken.
Wij gaan ervan uit dat wij 15 september de installatie naar uw tevredenheid gaan opleveren.
Nogmaals bedankt voor uw feedback en wij wensen u nog een fijne dag toe.
Team GoVolt

Score voor GoVolt: 0.5/5