2054 beoordelingen

Bosch

Demeyere Alu Pro Koekenpan - 28 cm Gekocht, defect maar geen garantie. Bij het kopen van deze pan wordt het niet niet direct duidelijk dat het hier gewoon een ordinaire en ongezonde teflonpan gaat. Geen gebruik van schadelijke PFOA bij productie stelt men. deze stof is inderdaad verboden, maar de alternatieve stof is net zo ongezond en slecht voor de gezondheid. Ervan uitgaande dat het niet om een teflonpan ging heb ik de pan verkeerd gebruikt en vlees gebakken op een te hete temperatuur waardoor de pan dus klaarblijkelijk is verbrand. Demeyere geeft dit middels een brief te kennen en stuurt de pan zonder reparatie retour. het is jammer dat men op zijn minst niet aanbiedt aan de pan te repareren. Hij werd gewoon klakkeloos zonder notitie retour gestuurd defect en wel. Had ik dit geweten dan had ik de pan uiteraard niet zo heet gebruikt. Het is tenslotte een dure pan om aan te schaffen. Door bij de beschrijving te verbloemen dat het gewoon om een teflonpan gaat denk je als consument dat het om een ander type pan gaat. Ik voel me misleid door dat men het op de titanium plasma basis gooit. Even dacht ik dat er voor teflon wellicht een alternatief was gevonden. Uit eigen onderzoek kom ik tot de conclusie dat elke antiaanbaklaag gewoon een teflonpan betreft. Wees dus gewaarschuwd.
Deze pan gaat de container in. Ik koop er een roestvrijstalen, stalen of gietijzeren pan voor terug met natuurlijke antiaanbaklaag. Het is te zot voor woorden dat deze gevaarlijke pannen nog steeds gebruikt worden en geproduceerd mogen worden. Dat demeyere hier in niet transparant in is gebleken valt me vies tegen. Je zou van een dergelijke top producent verwachten dat men open kaart speelt over de producten die men verkoopt. Aan mij verdienen ze geen geld meer. Genoeg andere goede alternatieven.

Score voor Gloudemans Koken & Kado: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Demeyere Alu Pro Koekenpan - 28 cm