Destin

EDHA

Kerstreis Majestueuze Donau

Hoe heeft u uw reis ervaren?

Wij hebben van 21 t/m 28 december 2018 de Kerstcruise Majestueuze Donau gemaakt met de Amadeus Silver ll.
Wij hadden gekozen voor de heenreis met overnachting en werden op 20 december om 08.45 uur opgehaald bij station Veenendaal De Klomp, waarna we op weg gingen naar Babberich het verzamelpunt voor een kopje koffie.

Onze buschauffeur René had gevraagd om hulp bij het opnieuw inladen van de koffers uiteindelijk zijn alle koffers met passen en meten weer opnieuw ingeladen en gingen we rond 10.00 uur op weg naar het overnachtingshotel in Geiselwind. Onderweg van een goed verzorgde lunch genoten en bij aankomst in het hotel van een verzorgd diner. De volgende ochtend na een uitgebreid ontbijt vertrokken naar Passau waar wij rond 15.00 uur konden inschepen.

We hadden als buschauffeur René, een prettige professionele chauffeur, zowel op de heen als op de terugreis een topchauffeur die ons zeer veilig heen en terug heeft gebracht waarvoor alle dank.
Ook onze reisbegeleidster Annemarie Aardewerk en haar man Leo Delfgaauw hebben zowel in de beide busreizen als tijdens de cruise en excursies ons op een zeer leuke en professionele manier begeleid waarvoor dank.

Ook de gehele crew van de Amadeus Silver ll. krijgt niets dan lof voor de zeer goede verzorging onder andere van de maaltijden de hut schoonmaak en de algehele vriendelijkheid en service gerichtheid gedurende de gehele cruise.

Toch zijn er enkele minpunten aangaande deze reis:
Buschauffeur René reed niet met zijn zogezegd eigen bus waardoor er op de heenreis handbagage onder de stoelen en bij mensen op schoot moest worden geplaatst. Ook stonden er teveel rijen stoelen in de bus uiteindelijk is dit gedurende de overnachting in Geiselwind veranderd. Ook is de terugreis een behoorlijke zit het is dan ook aan te bevelen om de terugreis met een overnachting te doen.

In de plaatsen waar men aanmeerde had men soms weinig tijd om zelf op pad te gaan daar er een strak vaarschema was, bijvoorbeeld men kwam op 24/12 rond 11:00 uur aan in Boedapest en men ging al weer op 25/12 om 13:00 uur op weg naar Bratislava dit was voor sommige aan boord een teleurstelling daar zij dachten dat zij twee hele kerstdagen in Boedapest zouden zijn. (In brochure staat beide kerstdagen in Boedapest) ook het verblijf in Bratislava was van korte duur, aankomst rond 08:00 uur en vertrek om 13:00 uur.

Tijdens het ontbijt, lunch en diner werd er in het begin snel tot zeer snel je lege bord afgeruimd door het personeel wat zeer hinderlijk is als je mede tafelgenoten 5 tot 6 personen nog zitten te eten, je kan dit ook doen als iedereen klaar is met eten, ook de aangegeven tijdsduur bij ontbijt, lunch en diner betekende zeer snel eten. Later konden we mede doordat we zelf tijdrekte aan tafel op een rustige manier eten.

Een ander punt was de hotellift aan boord die al na een paar dagen buiten gebruik was en bleef tot het einde van de cruise, wij hebben daar zelf geen last van gehad maar onze mede tafelgenoten des temeer. Deze mensen moesten daar zij slecht ter been waren overdag gedwongen verblijven in de Panorama lounge daar zij moeilijk elke keer de trap op en af konden gaan omdat de lift niet werkte.
Dit mag eigenlijk niet gebeuren en moet sneller opgelost worden daar er veel oudere gasten aan boord waren!!!

Voor de rest hebben wij een leuke cruise gehad en kunnen wij deze zeker aanbevelen.

EdHA

Score voor Destin: 4/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Cruise: