Destin

Gerrit Hommerson

Donau

Hoe heeft u uw reis ervaren?

De Donau Kerstcruise van Friendshipcruises 2018.

Van 20 t/m 28 december hebben wij de Donaucruise van Passau naar Budapest v.v. 'gedaan'.
Met de Amadeus Silver II.
Met een busrit vanaf Veenendaal plus een overnachting op de heenreis in Geiselwind.
De cruise is een aanrader om eens een weekje onbezorgd te kunnen genieten van de uitstekende verzorging aan boord.
Onderweg kun je (via excursies) indrukken op doen van de diverse steden langs de route.
Deze toer werd van het begin tot eind in goede banen geleid door de jaloersmakende positieve instelling
van toerleider Annemarie Aardewerk en haar man Leo Delfgaauw.
Leo verzorgde tijdens de reis ook lezingen/presentaties over relevante wetenswaardigheden.
In de verschillende steden verzorgden deskundige, vaak nederlands sprekende lokale gidsen de excursies.
In dit rijtje mag, zonder de andere gidsen tekort te willen doen, Flip Maas (Wenen) niet onvermeld blijven.
Ook chauffeur Renee van onze dubbeldeksbus moet worden genoemd.
Niet alleen vanwege zijn rustige rijstijl maar zeker ook vanwege zijn overheerlijke eigengemaakte cakejes.
Is er t.a.v. deze reis toch nog iets van kritiek te melden?
Jawel.
Hoewel wij niet aangewezen waren op het gebruik van de lift aan boord,
was het voor diegenen die er wel op gerekend hadden een hard gelach te moeten lezen,
dat de lift al na een paar dagen buiten gebruik was en bleef.
En wat ons betreft was een overnachting tijdens de terugrit wenselijk geweest.
Bijna 900km is toch wel veel.
Maar, terugkijkend hebben wij via Friendshipcruises genoten van een geweldige Kerstcruise over de Donau
en kunnen we deze reis eenieder van harte aanbevelen!

Gerrit en Rita Hommerson.

Score voor Destin: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Cruise: