Destin

F.M. Dekker

Donau Wals 9 aug 2018

Hoe heeft u uw reis ervaren?

Swiss Tiara: mooi schip, mooie suite, fijn personeel en bediening, op de hotelmanager na.
Donau mooie tocht. Ook niets mis mee.
Reisleiding ook ok.

We hadden de mogelijkheid een vaste tafelreservering te maken.
Dat hebben wij bij de reisleiding kenbaar gemaakt. Die zou het met de hotelmanager regelen.
Toen de reservering niet was gemaakt, de hotelmanager gevraagd hoe dat zat.
Tot tweemaal toe een bot antwoord: “Weet ik niets van. Moet u maar met de reisleiding bespreken.”
Toch opmerkelijk voor iemand die verantwoordelijk is voor haar fantastische personeel.
Na enig aandringen, heeft zij het dan toch zelf geregeld door een Friendship papiertje te vouwen en met “Gereserveerd!” op de tafel te plaatsen. Was dat nu zo moeilijk?

Dan het eten. Ontbijt: prima.
Als je van salades en vis houd, kom je niets te kort.
Als vleeseter kun je beter wegblijven.
“Chicken” “Beef” “Lamb” om er maar een paar te noemen, niet te eten.
Droog, vet, en de biefstuk, vergeleken met de figuurlijke schoenzool, was laatstgenoemde nog soepel te noemen.
In deze moderne tijd was het uitsluitend mogelijk excursies contant te betalen.
Moet je nog even 500 meter naar een bank lopen om te gaan pinnen.

Dat er mogelijk een vervelend gezelschap aan boord is, daar kan FC natuurlijk niets aan doen.
Deze bestond uit zo’n 100 Russische joden. Dat deze echter worden gefaciliteerd door herhaaldelijk toe te staan het hele Lido als vergaderruimte te gebruiken met intimiderende plakkaten op de ramen en deuren, is onbegrijpelijk.
Een openbare serviceruimte met koffieautomaat en toegang tot het achterdek.
Als je je daar niets van aantrekt (onze suite grenst aan het Lido) en er gewoon dwars doorheen loopt, krijg je dodelijke blikken en gebaren. “We have a meeting here”, terwijl ze een video zitten te bekijken van het Weense concert van de avond daarvoor.

Reactie Destin:

Geachte heer Dekker,
Graag reageer ik op uw review. Allereerst dank voor de vele en mooie complimenten. Jammer genoeg waardeert u uw reis slechts met twee sterren, hetgeen ver onder onze standaard ligt. Friendship Cruises staat immers bekend om haar kwaliteit en klacht loze reizen. In uw geval zijn wij daar niet in geslaagd. Dat vinden wij erg jammer en is een reden voor ons om het voortaan nog beter te doen. Navraag bij de hotelmanager aan boord en onze cruiseleader leert ons dat u op de eerste avond een zevental vriendelijke reisgenoten trof met wie u de volgende dagen graag aan tafel zou willen dineren. Vanaf dag twee was er door onze cruiseleader Gwen Kruizinga een tafel speciaal voor u gereserveerd. Naar wij begrijpen heeft u alle dagen daar gebruik van kunnen maken. Van Friendship Cruises mag u met een gerust hart veel verwachten, ook dat de maaltijden vlees en vis van uitstekende kwaliteit zijn. Jammer genoeg bent u over de vleesgerechten niet zo tevreden en wij zullen dat met de chef-kok bespreken. Het gezelschap aan boord van de Swiss Tiara bestond uit een zeventigtal Nederlandse Friendship Cruises passagiers en een vijfenzeventig tal passagiers uit Israël, waarvan een veertigtal Israëlisch-Hebreeuws sprekend en een dertigtal Russisch sprekend. De Lido-Bar is gedurende de reis een aantal keren voor zowel Friendship Cruises passagiers als de andere passagiers exclusief gereserveerd voor een vergadering, het kijken van een film, een excursieoverleg en dergelijke. Het spreekt voor zich dat die ruimte dan even niet toegankelijk is voor andere passagiers. Wij vinden het erg jammer dat deze zaken blijkbaar er toe hebben geleid dat de reis door u met slechts twee sterren wordt gewaardeerd, terwijl we van u begrepen hadden dat u met name over onze reisrealisatie erg tevreden bent. Wij danken u desondanks toch dat u uw reiservaringen met ons heeft willen delen. Wij spreken de wens uit dat wij u toch nog eens mogen begroeten aan boord van één van onze varende hotels.
Hartelijke groet,
Cees van Pelt
Directeur

Score voor Destin: 2/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Cruise: