Kirsten

Geen positieve ervaring mee. Wij hebben een uitgebreid abonnement (€ 146,50 per jaar!). Onlangs realiseerde ik mij dat het toch al wel heel lang geleden was dat er een onderhoudsbeurt had plaatsgevonden. Toen ik hier over belde, bleek dit inderaad ruim 2,5 jaar geleden te zijn geweest. 3 Maanden later kon er een onderhoudsmonteur langskomen.
Dit betekende dus dat ik een kleine € 438 had betaald, zonder dat er een service had plaatsgevonden!
Hier een klacht over ingediend. "Vervelend, vervelend, we gaan uitzoeken wat er gebeurd is. We bellen snel terug". Twee weken later zelf maar weer 'ns gebeld met de vraag wat Feenstra onder "snel" verstond. Inmiddels had ik aangegeven de volgende kwartaalfactuur niet te betalen. Was akkoord, zou gecrediteerd worden. Geen antwoord gekregen waar het mis was gegaan in de administratie van Feenstra. Maand later aanmaning (mét administratiekosten van € 15,-) omdat factuur niet betaald was. Boze mails gestuurd. Werd door verschillende medewerkers per mail op gereageerd: de een gaf aan dat het onze schuld was omdat er meer dan 5 keer een brief was uitgestuurd met een datum waarop onderhoud zou plaatsvinden maar dat zouden we nooit op gereageerd hebben. Andere collega schreef dat er door een onbekende oorzaak nooit een brief was uitgestuurd met een datum voor een onderhoudsbeurt. Allemaal leugens. Opnieuw per mail toegezegd gekregen dat ik de kwartaalfactuur (waar de aanmaningen elkaar in snel tempo opvolgden), niet hoefde te betalen. Enfin.....nog steeds niet geregeld. Ongelooflijk slecht bedrijf, een afdeling klantenservice (nou ja,....service) kan je niet rechtstreeks bellen, daarnaast dus veel gelieg en gedraai vanuit Feenstra.
Voordat bovenstaande speelde, heb ik mij al vaak verbaasd over het feit dat Feenstra een wel zeer ouderwets werkende organisatie is. Je krijgt een brief (als het goed is) waarbij wordt aangekondigd op welke dag (niet eens binnen een tijdsbestek op deze dag) de onderhoudsmonteur langs komt. Deze brief moet je (met meegestuurde) antwoordkaart bevestigen. Per post! Wanneer je aangeeft de dag waarop Feenstra heeft besloten de servicebeurt uit te voeren niet te kunnen, volgt er een nieuwe brief (als de administratie goed verloopt) waarop Feenstra een andere datum aankondigt. Ook hierbij wordt dezelfde administratieve handeling van de klant verwacht.
Onvoorstelbaar: per telefoon kan er geen datum worden afgesproken, per mail wordt niet gewerkt. Overleg kan niet plaatsvinden. Terug naar de jaren 60 ofzo?

Onderhoudsmonteur is vriendelijk en heeft de juiste kennis

Score voor Feenstra onderhoud en service: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: