M Kouwenhoven

Ik betaal Feenstra € 194 p/jr voor een onderhoudsabonnement voor mijn Remeha CV ketel en ltho ventilator, die ik beiden bij Feenstra gekocht heb. Mijn probleem met Feenstra is het volgende: de kunststof bovenzijde van het losse schakeldoosje waarmee je de ventilator (draadloos) aan en uit kunt zetten (en dat ik bij de ventilator ontving en zelf ergens mocht opplakken - bijvoorbeeld in de badkamer) begint sinds enige tijd kleverig te worden (ik heb er niks geks mee gedaan)(ik denk dat het een materiaalfout is, de weekmakers uit de kunststof komen denk ik naar buiten)(schoonmaken helpt niet, het doorzichtige kapje waar je op moet drukken blijft kleverig). Ik bel op en praat 20 minuten met mensen van Feenstra. Ik wil graag dat ze het verhelpen of mij tegen betaling een nieuw kapje sturen als het niet onder de garantie of het service contract valt. Maar nee, "dat kan niet meneer", de monteur moet langs komen "en constateren wat er aan de hand is". "De kosten van voorrijden en het 'constateren' zijn voor u". Lijkt me een onnodige reis en onnodige kosten, wie het ook betaalt. Want het probleem is al duidelijk: het kapje wordt steeds plakkeriger. "Regels zijn regels meneer, de monteur moet het bij u thuis constateren". Ik besluit zelf met de fabrikant te gaan bellen, dit schiet niet op. Er is niet gezocht naar een bevredigende oplossing, de medewerker blijft maar herhalen "regels zijn regels" en is niet geïnstrueerd om met de klant mee te denken of even overleg te plegen intern. Deze organisatie vind ik op basis van bovenstaande niet flexibel en klantgericht. Eerder had ik al een minder goede ervaring met Feenstra toen er lekkage ontstond aan mijn nog maar paar jaar oude Remeha ketel. Dat probleem werd uiteindelijk door Remeha, de fabrikant, opgelost.

Installatie na aankoop, enkele jaren geleden, was prima verlopen en het technisch personeel was vriendelijk en maakte toen een deskundige indruk.

Score voor Feenstra onderhoud en service: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: