Faircab

Medewerkers
Nazorg
Communicatie

Mariam

Totaal niet tevreden met Faircab. Ik heb voor her eerst gebruik gemaakt van deze dienst en het bleek een rommeltje te zijn. Achteraf gebeld en gemaild over de service die ze verleend hadden, maar nooit een reactie terug gehad. Hieronder de mail die verstuurd is.

Geachte heer/mevrouw,
Voor de eerste keer heb ik gebruik gemaakt van uw dienst. Helaas is deze taxirit niet soepel verlopen.

Voor maandag 13 augustus heb ik een taxi besteld, met ritnummer 2585187. Wij zouden om 22:05 landen, maar hadden 20 minuten vertraging.

Om 22:50 stonden wij buiten bij de taxi’s. Wij zagen op dat moment niemand van faircab. Ik heb gelijk gebeld naar het centrale nummer om te weten wat de stand van zaken was. Degene die de telefoon opnam gaf aan dat zij de vlucht in de gaten hadden gehouden en dat zij hadden verwacht dat wij pas om 23:30 zouden landen en dat de chauffeur pas over een half uur zou zijn.
Na een half uur was er nog steeds geen taxi en het was inmiddels 23:50. Ik heb opnieuw naar het centrale nummer gebeld en ik kreeg gelijk voicemail. Dit vond ik heel vreemd. Ten eerste ben ik niet terug gebeld met de stand van zaken en ten tweede hoe kan het dat de centrale nummer opeens niet meer werkt op het moment dat er klanten midden in de nacht aan het wachten zijn.

Met twee vermoeide kinderen en een moeder op leeftijd die haar medicijnen moest innemen, werden de irritaties steeds groter. Niemand was te bereiken en wij helemaal in paniek. Wie kunnen wij nu midden in de nacht bellen om ons op te halen? Pas om 00:15 werd ik opgebeld door de taxichauffeur met de mededeling dat hij er binnen 12 minuten op het vliegveld zou zijn.

Uiteindelijk om 00:32 kwam hij aan. Nu kreeg ik een ander excuus te horen. Hij had een klant die bij aankomst nog bezig was met de bagage en die hij moest brengen naar een bungalow ergens in het bos waar hij het adres niet van had. Een probleem wat niet ons probleem had moeten zijn.
Daarna kregen wij ook te horen dat er op de site stond dat wij pas om 23:30 zouden landen en dat hij daar rekening mee had gehouden.
Ik heb dit zelf nagekeken en er stond duidelijk dat wij om 22:27 zouden landen. Alle passagiers die met mij in het vliegtuigen zaten, hadden allemaal vervoer, behalve wij. Als wij daadwerkelijk een uur later zouden landen en dit daadwerkelijk op de site had gestaan, hadden alle andere passagiers ook geen vervoer gehad. Al bij al een hele vervelende situatie. Wij hebben 1,5 uur moeten wachten op de taxi in de kou, met huilende kinderen en een vermoeide zieke vrouw op leeftijd.

Ik vind het jammer dat het zo is gelopen en ik hoop van uw kant ook een beetje begrip voor deze vervelende situatie en dat u op de een of andere manier ons tegemoet kan komen.

Betere communicatie
Betere nazorg

Score voor Faircab: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Taxi