Europcar

Je aankoop wordt beschermd

Voldeed de kwaliteit van de huurauto aan uw verwachting?
Kees

Verhuurprocedure (Munchen) verliep prima en vlot. De huurauto was georganiseerd door onze werkgever. Bij terugbrengen werd de auto gecontroleerd en werd een vuil-streep als "schade" genoteerd. Men bleek niet voor rede vatbaar. De vuil-streep had voor het wegrijden al als schade door ons gemeld moeten worden. (volgende keer dus standaard iemand van de verhuurder mee naar de auto om alle vuilplekken e.d. aan te wijzen en te laten noteren...)
Vier maanden later ontving ik persoonlijk de rekening (ipv onze werkgever) van deze vuil-streep (EUR 700,-). Ook nu was rede ver te zoeken en was het onmogelijk om de factuur over te zetten naar onze werkgever. (nu maar zelf voorgeschoten en intern opgelost) Betalingstermijnen van 14 dagen en herinneringstermijnen van 7 dagen op per post verstuurde rekeningen die standaard 7 dagen onderweg zijn. En wel snel informatie willen ontvangen per e-mail. Niet erg service gericht. Als dit de manier is waarop Europecar wil opereren, dan is het voor ons de laatste keer dat wij daar gehuurd hebben.

Service aan de bali voor aanvang huurperiode.

1. Voorlichting wat er allemaal als schade wordt gezien (ook vuilstrepen e.d.), voor aanvang huurperiode (bijvoorbeeld flyer).
2. Facturen op rekening bedrijf ipv bestuurder als de autohuur ook via het bedrijf is georganiseerd.
3. Rekening houden met vertragingen door versturen rekeningen per post. En anders rekeningen per e-mail versturen.
4. Een beetje coulance naar andere huurders in een dergelijke situatie (voor ons zal huren bij Europecar helaas niet meer voorkomen).

Reactie Europcar:

Geachte Kees,

Ik dank u voor uw feedback en ik betreur uw ervaring.

Kunt u mij uw reserveringsnummer sturen? dan zoek ik het graag nader voor u uit. U kunt mij bereiken via customer.relations@europcar.nl.

Yvonne Gielisse
Europcar Nederland