Paul E de Jong

Duidelijkheid aan mij wie bij het uitbesteden van de plaatsing aan een ander bedrijf (Meijer Solar Heerenveen) waarvoor verantwoordelijk is. Mijn belevenissen op een rijtje:
Een week voor plaatsing kreeg ik bericht van energiewacht dat een bepaald onderdeel niet beschikbaar was en dat plaatsing dus beter kon worden uitgesteld.
Meijer Solar kwam 12 oktober 18 panelen etc plaatsen en gaf aan dat alle onderdelen wel beschikbaar waren. Ze gaven aan dat de app binnen 2 week door Energiewacht zou worden toegezonden.
Toen die 26 oktober er nog niet was, gaf energiewacht mij aan dat die geleverd moest worden door Meijer Solar.
Toen ik die app kreeg bleek dat 4 van de 18 panelen niet werkten.
Ondanks twee bezoeken van Meijer Solar op 3/11 en 10/11 (van ruim een uur), waarbij alles goed zou zijn gekomen, bleken de volgende ochtend die 4 panelen nog steeds niet te werken.
Ook schakelde die weken 2 keer de aardlekschakelaar uit en viel dus enkele dagen alle stroomlevering uit. En nog steeds branden de onderste 2 lampjes op de emphase rood.
Meijer Solar gaf aan dat ik bij Energiewacht moest zijn.
Ondanks telefonisch verzoek op 10/11 en 14/11 bij Energiewacht om afspraak, heb ik nog steeds geen bericht wanneer er iemand komt.
Op 15/11 heb ik Energiewacht aangegeven de rekening niet te betalen tot duidelijk is dat alle 18 panelen werken. Men gaf aan dat ik uitstel van betaling krijg tot in ieder geval eind december.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u zonnepanelen van Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Gebrek aan nazorg als blijkt dat panelen na plaatsing niet goed werken. Nu, 5 week na plaatsing, werken 4 van de 18 panelen nog niet, en is er geen duidelijkheid wanneer Energiewacht hier wat aan kan doen.

Welke van de hieronder getoonde aspecten waren voor u doorslaggevend in uw keuze voor een leverancier van zonnepanelen? Kies max 3 antwoorden

Persoonlijk advies, Kennis en vakmanschap

Wat viel u in positieve zin op?

Informatie en behulpzaamheid van de heer Mulder, die met mij de mogelijkheden doornam en de offerte opstelde

Reactie Energiewacht Zonnepanelen:

Hartelijk dank voor uw reactie, meneer De Jong. Wat vervelend om te lezen dat de installatie van uw zonnepanelen niet helemaal naar wens is verlopen, onze excuses hiervoor. Wij zetten uw klacht nogmaals intern door met het verzoek zsm contact met u op te nemen.

Score voor Energiewacht Zonnepanelen: 1/5