Duidelijkheid van de verstrekte informatie
Bekwaamheid van de monteurs van Energiewacht
Vriendelijkheid van de medewerkers van Energiewacht
Kennis en professionaliteit
Uitleg die u kreeg over de installatie
Nakomen van afspraken
F. Velthuis

De technische aansluiting van de ketel was veilig en goed.
Energiewacht kwam dezelfde avond waarop ik klaagde over de thermostaat, langs.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u CV-Ketels van Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Energiewacht besteedt het installeren van ketels uit aan derden, in mijn geval aan Konings te Haren. De beide monteurs van dit bedrijf (Harrie en Aram) zeiden geen ervaring te hebben met mijn ATAG IEC36 ketel. Onbegrijpelijk dat beiden die ervaring niet hadden en dat Energiewacht zulke mensen inschakelt.
Konings deed daardoor verkeerde dingen:
1. De thermostaat ATAG One werd niet rechtstreeks aan de BUS aangesloten maar met een tussenstuk. Daardoor functioneerde de thermostaat niet goed. Het was een andere medewerkers van Energiewacht die deze fout de volgende avond, n.a.v. mijn telefonische klacht, ontdekte.
2. Konings wist niet dat geen BCU nodig was want die zit reeds in de ketel elektronica.
3. De monteurs hadden ook geen voldoende ervaring met de instellingen van de thermostaat en zeiden dat het onmogelijk is om alles te weten. Ze belden met ATAG om toelichting.

De toezegging van Energiewacht dat de ketel voor 10 uur door de koerier zou worden bezorgd, werd niet gehaald. Het werd 20 voor 12. Ik kreeg de indruk dat de monteurs zich daardoor moesten haasten.

Verder wist de medewerker van Energiewacht, de heer W. Verwijk , niet dat de ATAG-ketel waarvoor hij een offerte maakte, geen BCU nodig heeft. Dat valt mij tegen want ik mag verwachten dat hij dat weet. Daardoor heb ik te veel betaald en zit ik met een overbodig ding.

Kunt u dit toelichten?

Ik moest de thermostaat zelf instellen.
Ik moest de dag na de installatie door Konings Energiewacht bellen om een monteur te krijgen.

Welke tips of suggesties heeft u nog voor Energiewacht?

Ga dezelfde dag controleren of alles goed werkt. Dan hadden we geen problemen gehad.

Score voor Energiewacht CV ketels: 2.5/5
Woonplaats Assen