Lennie

Hoe kan ik omschrijven wat Agnes voor mij en daarmee mijn huwelijksrelatie betekent? Ik zie het als een periode van voor en na de gesprekken. De eerste gesprekken voerden we vanuit een diep en donker dal. Er was zo veel pijn en verdriet. Agnes luisterde, bevestigde, stimuleerde om in de thuissituatie een kleine verandering (in denken) aan te brengen en te kijken hoe dit zou uitpakken. De zorg die zij uitsprak om mijn identiteit en de balans in ons huwelijk waren soms confronterend, maar zeker net zo bemoedigend. De gebeden aan het eind van elk gesprek waren een lange periode het enige intieme lijntje met onze hemelse Vader. Ik keek er naar uit, ik kon het niet meer zelf. Gaandeweg de gesprekken wees Agnes me meer en meer op de waarheden uit de bijbel; Gods liefde en zorg voor mij. Ik leerde ontdekken, van mijn verleden en opvoeding, ik leerde in liefde grenzen aan te geven en te geven en te ontvangen in mijn huwelijksrelatie. Vanuit het dal klommen we op naar hoger gelegen gebied. Een gebied waar ik opnieuw heb leren ontmoeten in het huwelijk en waar het licht van Jezus doorbreekt. Ondanks dat alleen ik gesprekken had met Agnes, is ons huwelijk veranderd. Ik zie het echt als een periode voor en een periode na de gesprekken. Dankbaar!

Score voor Elpidos Pastorale Counseling: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja