Frans Vernooij

Reis uiteindelijk door Doets zelf geannuleerd.

Uw ervaring met Doets Reizen

Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets waren er voor de reis geen reisbeperkingen. Totale onzin en een bewuste leugen. Op dat moment was al lange tijd bekend dat er voor Canada een inreisverbod was tot en met 30 juni, via een maatregel afgekondigd door de Canadese regering al in maart van dit jaar. Die datum van 30 juni gaf Doets nota bene zelf aan op hun eigen site. Tevens was al bekend dat de nationale parken geen toegang gaven voor motorvoertuigen van bezoekers en alle openbare voorzieningen waren tot nader bericht gesloten. Ook een maatregel van de Canadese overheid (Parks Canada) en al langere tijd bekend. Was simpel op internet te vinden. Ons was duidelijk dat onze reis niet door zou kunnen gaan volgens de afgesloten reisovereenkomst. Dit hebben wij aangevoerd als reden om onze restantbetaling op te schorten. De consument heeft daartoe een wettelijk recht. Is na te lezen bij de ACM. Meerdere berichten zijn over en weer gegaan. Totaal geen medewerking van Doets. Bleven volhouden dat er voor onze reis geen reisbeperkingen waren. Geeft toch te denken als andere reisorganisaties hun reizen naar Canada al geruime tijd wel hadden geannuleerd tot 30 juni. Tot 2 keer toe weer een betalingsherinnering gekregen. De laatste was op 28 mei en Doets bleef nog steeds volhouden dat er geen sprake was van een reisverbod. Zijn wij niet op in gegaan. Vijf dagen later werden zij wakker, onze reis was door hen geannuleerd. Om zeker te zijn dat wij onze aanbetaling terug zouden krijgen hebben wij gekozen voor een corona-voucher. Hopelijk worden wij dan betaald door de SGR want dat zou dan betekenen dat Doets over de kop is. Van ons mag dat. Wij voelen ons heel flink besodemieterd door Doets. Gezien de huidige reisbeperkingen voor Canada is het pure geldklopperij van Doets, simpel de kop in het zand steken en proberen de klant de volledige reissom te laten betalen. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Mensen, laat je niet verleiden door Doets om zelf je reis te annuleren want dan kun je fluiten naar je centjes. Op dit moment hanteert Doets de datum van 21 augustus. Laat je geen zand in de ogen strooien door die club. Mensen die Canada binnen kunnen komen moeten 14 dagen na aankomst in quarantaine, zelfs als je geen symptomen van corona hebt. Die maatregel was er óók al vóór de datum dat wij de restantbetaling moesten doen.is op 29 juni door de Canadese regering verlengd tot 31 augustus. Daar hoor je Doets niet over. Daar zit je dan ergens 2 weken lang in quarantaine. Hoezo geen reisbeperkingen? Een tip voor Doets en iedereen die hier tegenaan loopt: vul in op Google de zoekopdracht ‘entry ban Canada’ Je krijgt dan veel informatie over reizen naar Canada in deze corona-tijd. De nodige maatregelen van de Canadese overheid zijn dan makkelijk te vinden. Je kunt ook contact opnemen met de Canadese ambassade in Den Haag (een email is al voldoende), kom je bij dezelfde informatie uit. Duidelijk is wel dat Doets willens en wetens de klant niet de waarheid vertelt, met de bedoeling om toch maar die klant de volledige reissom te laten betalen. Hoe kan Doets dan vermelden dat zij hun zorgplicht al 39 jaar serieus nemen? Trap daar niet in en laat je niet onder druk zetten door die club. Zover had het niet hoeven te komen. Als Doets eerlijk was en bereid was om mee te denken met de klant, die in deze tijd voor een groot dilemma staat aangaande een geboekte reis, dan hadden zij misschien wel de nodige klanten kunnen behouden. De klant wel wijzen op de betalingsvoorwaarden maar zich niet houden aan de Reizigersvoorwaarden van de ANVR, zie artikel 9.9. Wij gaan over Doets een klacht indienen bij de ACM. Hopelijk gaan meer mensen dat doen en mogelijk komt er dan een onderzoek naar Doets. Geen eurocent meer van ons naar Doets, wat een zwendelorganisatie!

Score voor Doets Reizen: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Naam reis: West Canada Wonders