1916 beoordelingen

M. Schopman

Het commerciële traject was erg prettig en ongedwongen, met kwalitatieve materiaalkeuze. Vervolgens op basis van de vele positieve reviews hier de opdracht aan Dijkman verleend. Daarbij ook niet gekeken naar goedkoopste aanbieder, we kozen voor een goede kwalitatieve installateur met kwalitatief materieel. Dat mocht dan best iets meer kosten.

De installatie, configuratie, nazorg en service waren niet naar verwachting. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, dat is een gegeven, maar je verwacht wel dat deze middels service en nazorg worden opgepakt en daar gaat het echt goed mis.

Na installatie was meteen duidelijk dat een groot deel van de panelen geen vermogen leverde. Contact gezocht met servicepunt. Standaard antwoord' "beste klant, systeem ligt er pas een maand wacht het nog maar even af" ... nog een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat. Via Enphase direct zelf maar e.a. geregeld.

Vervolgens zagen we dat het verbruik niet werd gemeten omdat er onderdelen ontbraken in de meterkast, wederom servicepunt aangesproken. Ook daar bleef het in eerste instantie verdacht stil maar uiteindelijk kwam er dan toch een monteur om de installatie te voltooien.

De beste man merkte op dat de installatie door zijn collega incorrect(!) was aangesloten, heeft vervolgens alles omgebouwd en merkte tevens op dat de configuratie nog moest plaatsvinden. Het was ons op de installatiedag al opgevallen dat er met érg veel haast en onrust werd gewerkt; uitleg over het systeem werd geen tijd voor genomen.

Wij hadden - zeker gezien de enorme hoeveelheid positieve reviews hier - duidelijk andere verwachtingen.

[Aanvulling na acties Dijkman]
Inmiddels heeft een monteur van dijkman Zonne-energie de installatie nagelopen en werkt alles naar behoren.

Score voor Dijkman Zonne-energie: 3/5
Zou u Dijkman Zonne-energie aanbevelen? Nee