In de winkel in Alkmaar werd ik zeer slecht geholpen. Als blokfluitdocente had ik een blokfluit voor een leerling nodig, maar ik mocht hem niet eerst even uitproberen. Blokfluiten mogen alleen op de blind worden verkocht anders zou dat niet hygiënisch zijn. Een beetje muzikant snapt dat dit een belachelijk standpunt is, omdat ieder instrument anders aanspreekt. Vervolgens katte de verkoper mij ook nog eens af. Wat een klantonvriendelijke toko. Hier staan geen muzikanten maar harde verkopers!

Instrumenten moeten ten alle tijden uitgeprobeerd lunnen worden, al helemaal door afgestudeerde muzikanten die hun vak verstaan.

Reactie Dijkman Muziek:

Beste Blokfluitdocente,
Wij hebben deze hygiëne maatregel uitsluitend voor houten blokfluiten aangezien er bij blazen altijd een lichte afdruk op het houten mondstuk achterblijft.
Ook weet u ongetwijfeld als geoefend blokfluitspeelster dat een echt weloverwogen goed oordeel pas te vellen is als de houten blokfluit warm en ingeblazen is.
Wij snappen uw standpunt dat u het liefst na een aantal fluiten aangeblazen te hebben de beste er wilt uitkiezen.
Wij van onze kant vinden het niet kunnen om een houten blokfluit aan een klant te verkopen waar al door diverse mensen op geblazen is.
Het grapje wat mijn collega vervolgens maakte was wellicht wat ongelukkig gekozen, daarvoor excuus.
Wij begrijpen uw standpunt maar wij hopen dat u enig begrip heeft voor het onze.
Team DijkmanMuziek Alkmaar

Score voor Dijkman Muziek: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee