Lynet

Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met de horloge afdeling van de Bijenkorf.

Op zaterdag 15 december hebben mijn vriend en ik als kerstcadeau een horloge van Daniel Wellington bij de Bijenkorf warenhuis in Utrecht gekocht. Bij het uitpakken op 1e Kerstdag bleek dat dit horloge beschadigd was:

Het bandje (bruin leer) vertoont flinke gebruikssporen, en daarnaast schoot direct één van de kleine bandjes los toen ik het horloge omdeed. En hoewel er wel een ‘beschermsticker’ op de wijzerplaat zat, zat er een diepe kras in het klokje zelf.

Wij hebben op donderdag 27 december natuurlijk direct contact opgenomen met de klantenservice om dit aan te geven en om samen naar een geschikte oplossing te zoeken. Ons werd verteld dat wij het beste naar het filiaal in Utrecht konden gaan, waar wij het horloge ook gekocht hebben. Nu is Utrecht voor ons 1:30 uur rijden met de auto of (enkele reis) 1:15 uur met de trein (ook enkele reis). Dat zou betekenen dat wij 3 uur reistijd kwijt zijn aan het terugbrengen van een horloge dat kapot is verkocht door jullie. Als soort van tussenoplossing werd ons geadviseerd om het horloge ter reparatie op te sturen, zodat zij konden kijken naar een passende oplossing.

Inmiddels is er door een van de medewerkers gekeken naar het horloge. Zijn bevinding was: ‘Dit horloge is voorzien van dusdanige gebruikssporen, dat kan niet door ons verkocht zijn. Hierover ga ik niet in discussie, want dan wordt het een welles-nietes discussie en het is gewoon niet mogelijk dat wij dit verkopen’. Als ‘oplossing’ biedt hij aan om ons een nieuw bandje te sturen, t.w.v. €39. Voor een ‘nieuw’ horloge mét kras zouden wij dan dus €121 moeten betalen. Mijn vriend heeft vanmiddag telefonisch aangegeven hiermee niet akkoord te gaan. Aangezien de medewerker geen discussie aan wilde gaan, was hiermee het gesprek klaar. Toen ik vanavond terugbelde, gaf diezelfde medewerker aan dat mijn vriend akkoord was gegaan met deze oplossing. Wat dus totaal niet het geval was! Later in ditzelfde telefoongesprek dat ik met hem had kwam hij er inderdaad op terug en gaf hij toe dat mijn vriend helemaal niet akkoord was gegaan.

Deze medewerker gaat verder ook niet in op vragen en geeft aan dat het niet mogelijk is dat er door een van de medewerkers van De Bijenkorf een fout is gemaakt met dit horloge. Wij worden totaal niet serieus genomen en wilden daarom graag een leidinggevende spreken. Na herhaaldelijk vragen, hebben wij uiteindelijk een naam gekregen en kregen we contact met deze leidinggevende. Deze man gaf aan niet voldoende op de hoogte te zijn van de situatie en deze dus niet kon beoordelen. Later in het gesprek bleek dat hij wel volledig op de hoogte was.

Ik kom graag in contact met iemand die mij kan vertellen hoe het mogelijk is dat mij een gebruikt horloge verkocht is en dat ík vervolgens de dupe wordt hiervan. Dit blijkt helaas niet mogelijk, omdat het klant contact center niets kan zeggen over de winkels. En de leidinggevende van de winkel in Utrecht geeft geen kik? Hij zegt niet dat hij het vervelend vindt, hij zegt niet dat hij zijn best gaat doen. Hij geeft alleen aan dat ze vaak bedrogen worden met dit soort dingen. Niemand van deze afdeling wil blijkbaar controleren hoe het kan dat er blijkbaar wel fouten gemaakt worden. Ze willen gewoon 'niet in discussie'.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat ik de volgende keer geen dure aankopen meer doe bij de Bijenkorf. Zelfs wanneer een defect niet jouw schuld is, word je niet geholpen.

zie bovenstaand

Score voor de Bijenkorf.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 25