Bent u tevreden over de klantvriendelijkheid?
Hoe beoordeelt u de kennis van de medewerk(st)ers?
Hoe heeft u het contact met dit bedrijf ervaren?

EW

Mijn ervaring met dit bedrijf is zeer slecht. Ik heb in november 2021 twee fauteuils gekocht. In mei 2022 werden deze na ruim 6 maanden eindelijk geleverd. Al snel bleek dat het leer van de ene stoel een lelijke kreukel had, en de andere stoel stond scheef op de draaipoot. Twee duidelijke klachten, zou je zeggen. Het duurde vrij lang voordat de 'service' afdeling mij kon vertellen wat het plan m.b.t. herstel was. Hierbij verschuilden zij zich achter de fabrikant. Uiteindelijk zijn de stoelen weer opgehaald. Half juli zijn de stoelen weer afgeleverd. Direct bleek dat beide gebreken nog steeds aanwezig waren. Beide klachten zijn goed zichtbaar, dus dat had De Ruijtermeubel zelf ook kunnen zien. Het is onbegrijpelijk dat ze stoelen met dezelfde gebreken gewoon voor de tweede keer afleveren. Na enig aandringen heeft de bezorger ter plekke de 'service' afdeling gebeld. In overleg is er besloten om de koop te ontbinden, en ze hebben de spullen direct weer ingeladen. De Ruijtermeubel gaf aan dat ze het ontzettend vervelend vinden, maar dat soort uitspraken achteraf heb ik niets aan. Ze kunnen beter hun 'service' serieus nemen vanaf het eerste moment, in plaats van deze rare manier van handelen. Eindresultaat: 8 maanden verder, geld terug, geen stoelen.

Wat zijn de sterke punten van De Ruijtermeubel?

Reactie De Ruijtermeubel:

Beste Ew,
Bedankt voor deze beoordeling. Het klopt inderdaad dat wij als bedrijf overleggen met de fabrikant als er een lelijke kreukel in het leder zit. De fabrikant fabriceert deze meubelen en weten vaak exact waar het probleem zich bevind of hoe ze dit kunnen herstellen. Het is inderdaad wel erg vervelend dat de stoel voor de tweede keer nog niet goed was. Wij bieden onze klanten altijd een herkeuze aan. U wilde graag dat de koop werd ontbonden en daar hebben wij gehoor aan gegeven.
Kim van Velsen

Score voor De Ruijtermeubel: 0.5/5