Consolid

14 januari bij Consolid Hoofddorp geweest. 10.00 uur begon de sollicitatiebijeenkomst. De presentatie duurde ongeveer een half uur. De blonde vrouwelijke Recruiter die de presentatie gaf stelde zich niet eens voor! Ze zei haar naam niet eens! De hele presentatie heeft ze me geen een keer aangekeken! Er zaten twee vrouwelijke Passagiersassistenten bij die arrogant en onsympathiek overkwamen. De een blond en de ander een brunette met Nederlands uiterlijk en bril.
De meeste sollicitanten hadden geen vragen. Dat gold vooral voor de lichtgetinte-en donkere mensen. Die voelden zich blijkbaar ook niet welkom!

Net voor de presentatie had ik een uitgebreid gesprek met een sollicitante die lang Passagiersassistent is geweest. Zij beantwoordde al mijn vragen. Direct hierna had ik een gesprek met een donkere vrouwelijke Recruiter. Ze moest overleggen met de andere Recruiter (senior Recruiter of hoofd), want ik heb nauwelijks ervaring in de zorg. In tot. waren er twee Recruiters (incl. de hoofd Recruiter). Komt ze terug om te zeggen dat ik niet aangenomen word, omdat ik met de presentatie geen vragen heb gesteld. Vreemd! De blonde Recruiter miste actie. Vreemd, want actie en enthousiasme toon ik altijd! Dat hoor ik altijd van iedereen.

Ik ben half Surinaams/half Nederlands. Het lijkt wel of sommige Nederlanders wraak willen nemen vanwege o.a. de zwarte pieten discussie. Af en toe voel ik me loslopend wild waar je op mag schieten. En dan ben ik voor een halfbloed nog licht! Tijdens de presentatie zag ik op de muur een foto met ongeveer 7 Passagiersassistenten. Ze hadden allemaal een Nederlands uiterlijk! In video's op internet was me al opgevallen dat Passagiersassistenten ook een Nederlands uiterlijk hebben!

Een aantal jaar geleden werkte ik via Consolid Nieuwegein als Bijrijder. Na 1 à 2 dagen was ik er weg, want in de vrachtauto was er geen veiligheidsgordel! Als je naar andere reviews over Consolid kijkt, dan zie je dat mensen met opzet veel te weinig betaald krijgen! Daarom ben ik blij dat ik niet ben aangenomen, maar ze hebben wel een droombaan door mijn neus geboord!

Score voor Consolid: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Geslacht: man