Probleem verholpen
Reparatie op korte termijn uitgevoerd/afspraak was op korte termijn mogelijk

Fan-reparatie (aanlopen fan) van laptop zeer slecht uitgevoerd:
1. Circa 5 keer terug moeten komen omdat bij thuiskomst nadat ik de laptop opstartte direct het rammelen weer begon (hadden ze ook in de winkel kunnen constateren);
2. Achteraf bleek dat de flexkabel met bevestigings-clip tussen het moederbord en de fan tijdens de reparatie kapot was getrokken en met duckt tape provisorisch was vastgezet. Daarbij was minimaal 1 contact-strip van de flexkabel terug gebogen en maakte dus geen contact waardoor de fan na reparatie constant op maximaal toerental draaide; Dit is voor mij verzwegen; Ik kwam er pas achter toen ik zelf een nieuwe fan heb gemonteerd;
3. Men probeerde mij wijs te maken dat dit hoge toerental een gevolg was van een defect in het moederbord;
4. Vervolgens heb ik zelf een fan gekocht (helft goedkoper dan de fan die zij hebben geleverd) en zelf gemonteerd. Bleek dezelfde fan te zijn die door hun was gemonteerd, terwijl in de winkel werd gezegd dat mijn fan niet gemonteerd kon worden omdat dit Chinese rommel was (werken ze dus zelf blijkbaar ook mee).

1. Ik vind het niet fijn dat jullie een kabel met strip kapot hebben gemaakt tijdens de reparatie
2. Ik vind het niet netjes dat dit voor mij is verzwegen
3. Ik vind het een kwalijke zaak dat jullie mij met een kluitje het riet in sturen: “dat het aan het moederbord zou liggen”.
4. Ik vind het zeer kwalijk dat ik € 125,- heb moeten betalen voor een reparatie die ik uiteindelijk zelf heb moeten uitvoeren, en dat hier ook niet over valt te praten.
Ik heb dus zelf met een beetje hulp van Youtube de reparatie opnieuw uitgevoerd, en inmiddels draait de fan met variabel toerental "als een zonnetje".

Reactie Computerservice Assen:

Beste heer Attema,
1 Uw laptop hebben wij inderdaad meerdere keren in de werkplaats gehad en getest, in de werkplaats rammelde de fan niet, vandaar dat hij ook weer opgehaald kon worden.
2 De flexkabel is, nadat de laptop meerdere keren op uw verzoek open en dicht is gemaakt, lam geworden. Deze kabel is niet kapot getrokken, zoals u stelt. Wij hebben al deze reparaties kosteloos uitgevoerd.
3 Wij hebben het vermoeden uitgesproken dat dit te maken kon hebben met een storing van het moederbord.
4 De fan, die door ons geplaatst was, heeft u nooit kunnen zien omdat deze door u vernield is.
U heeft voor een Spartaanse oplossing gekozen toen u, bij u thuis, vond dat de fan te veel lawaai maakte. U heeft een lijmklem op de laptop geplaatst, waardoor de fan dermate beschadigd is, waardoor hij rechtstreeks de prullenbak in kon. Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn waardoor de flexkabel een knauw heeft gekregen.
U stelt 125 euro te hebben betaald. In onze administratie hebben wij twee facturen. Eén van 80 euro voor het aanpassen van de registerwaarden, een interne schoonmaak en het vervangen van koelpasta. En één van 25 euro voor de levering van een fan. Voor alle uren die u gebruik heeft gemaakt van onze tijd, telefonisch, in de winkel en in de werkplaats, hebben wij geen kosten in rekening gebracht.
Daarnaast heeft u in eerste instantie aangegeven dat u geen reparatie wilde laten uitvoeren, maar bent u later op deze beslissing teruggekomen. U verwachte constant gratis service! Als u akkoord was gegaan met een redelijk uurtarief, is het ook makkelijker werken voor een kleine ondernemer.

Score voor Computerservice Assen: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: fan-reparatie laptop