Margreet van der Hoeven

We hebben weer een paar heerlijke Cazebonne-dagen mogen beleven. 4 dagen in de Elzas. 2 nachten middenin het schattige plaatsje Riquewihr, waar we vanuit ons leuke oude hotelletje zo de gezellige straatjes in liepen. Beide restaurants die Cazebonne ons getipt had hebben we uitgeprobeerd en beide waren echt de moeite waard!
Daarna een B&B in het plaatsje Goxwiller. In Goxwiller zelf is niets te beleven maar het plaatsje Obernai op 3 km afstand is zo ontsnapt uit een sprookjesboek. In Obernai ontdekten we zelf de hippe wijnbar ‘qui dit van?’ En verder waren er ook nog veel leuke kleine eettentjes. Nog een tip: bezoek kasteel koenigsbourg ‘s ochtends vroeg, dan is het heerlijk rustig. ‘S middags moet je je auto een heel eind naar beneden parkeren en is het een flinke klim. Vooral als het warm is.
Er stonden 3 wijnproeverijen op de planning. De eerste 2 waren nogal commercieel en vooral gericht op zo snel mogelijk proeven zodat er verkocht kon worden, de laatste ( bij familiebedrijf Ditrich) nam de tijd voor ons, gaf een kleine rondleiding en vertelde veel over hun manier van werken. Natuurlijk hebben we hier ook wat heerlijke wijnen ingeslagen!

Score voor Cazebonne: 4.5/5
Zou je Cazebonne aanbevelen? Ja