Helaas een teleurstellende ervaring. Prima bedrijf om materiaal te bestellen met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Echter het laten plaatsen van de vloer en/of plinten is sterk af te raden.
Cavallo werkt met onderaannemers voor het plaatsen. Er was sprake van een slechte communicatie tussen Cavallo en de onderaannemer. Cavallo had de opdracht aangenomen om een hoogteverschil in de vloer weg te werken, echter de onderaannemer wist hier niet vanaf en gaf ook later aan dat hij dit niet kon. Hij is in totaal 6 keer! langs geweest en nog is de vloer hobbelig en niet waterpas. Bovendien is het afwerkingsniveau slecht te noemen. Met name de hoeken en randen bij de deurposten zijn slordig afgesneden (scheef, rafelig en ‘happen’ uit de vloer) en de plinten worden niet standaard in verstek gesneden en afgekit.
Ook worden er geen afdekhoekjes gebruikt, waardoor er een onafgewerkte zijkant van de plint zichtbaar blijft. Een ander punt was dat de pvc-stroken niet goed waren gemixt, waardoor er bijvoorbeeld 3 dezelfde stroken met dezelfde knoest achter elkaar lagen. Dit oogt zeer onnatuurlijk.
Cavallo heeft hierin geen verantwoordelijkheid genomen en heeft het probleem bij mij neergelegd. Ik heb zelf oplossingen moeten aandragen en de coördinatie op mij moeten nemen, hetgeen mij veel tijd en energie heeft gekost. Dit vind ik een slechte en kwalijke zaak en alles behalve klantgericht.
Blijkbaar is dit het standaard ‘kwaliteitsniveau’ van Cavallo en is het voor hen normaal om een vloer op deze manier op te leveren. Helaas dus een teleurstellende ervaring voor mij.

Reactie Cavallo Floors:

Beste Roos Bijl,
We vinden het vervelend voor u om te vernemen dat u de ervaring met Cavallo Floors teleurstellend vond. Het is inderdaad zo dat u bij de oplevering van de vloer aangegeven hebt dat u niet tevreden was over de afwerking van de vloer. Het is goed dat u dat op dat moment kenbaar gemaakt heeft. Deze ruimte geven we juist aan onze klanten om dit bij oplevering van de vloer te kunnen aangeven. Ook dat het restantbedrag nog niet aan de legger betaald hoeft te worden, dan alleen wanneer u 100% tevreden bent.
U gaf aan dat er 3 delen visgraat van dezelfde kleur achter elkaar lagen en dat u dit graag verholpen zou willen hebben. We hebben dit direct met de legger overlegt en we hebben dit voor u opgelost. Ook gaf u aan dat de plinten niet waren afgekit en dat er geen afwerklijstjes of hoekblokjes zijn gebruikt. Wij kitten inderdaad niet standaard de plinten af. Dit moet extra besteld worden wanneer u daarvan gebruik wilt maken. Wij hebben toch de plinten kosteloos voor u afgekit. Afwerklijsten gebruiken wij niet bij PVC vloeren en ook hoekblokjes worden niet standaard gebruikt omdat ons inziens dit niet de mooiste afwerking is voor een PVC vloer. Omdat wij toch graag wilden dat u tevreden zou zijn met de afwerking van de vloer hebben we dit wel op deze manier gedaan omdat u aangaf dat u dat de beste oplossing zou vinden.
U geeft aan dat de legger niets af wist van het ophogen van de vloer dit is zeker niet het geval geweest. Dit is van tevoren met de legger besproken. Ook het feit dat u aangeeft dat de legger de vloer niet kon ophogen is niet juist. Hij heeft aangegeven dat hij de vloer kon ophogen zoals op de orderbevestiging was aangegeven, waarbij u later de eis stelde dat de vloer opgehoogt moest worden en waterpas moest zijn. Waarbij de legger en wij hebben aangegeven dat dat niet gaat omdat een vloer nooit waterpas word gelegd.
Ons inziens hebben we met u meegedacht met welke wens u ook bij ons kwam. Ook zijn wij in het legproces altijd voor u bereikbaar geweest. Hebben direct contact opgenomen zowel met u als met de legger. Zowel per telefoon, per app, als per mail. Het is zelfs meerder malen voorgekomen dat we van onze kant u telefonisch hebben proberen te bereiken om te overleggen waarbij de telefoon niet werd opgenomen. De opmerking van u dat we het probleem bij u neerlegde begrijpen we dan ook niet. Het feit dat u aangeeft dat we meerdere keren bij u langs zijn geweest geeft ook wel aan dat we ons 100% willen inzetten om de vloer naar tevredenheid op te leveren.
Uiteraard vinden wij het als bedrijf jammer om te lezen dat u niet heeft ervaren dat we klantgericht waren. Deze beoordeling spoort ons aan om nog een stap harder te zetten zodat zowel u als onze toekomstige klanten dit wel ervaren!
Nogmaals mocht er soms iets zijn met uw vloer waar u vragen over heeft of dat er iets mee is, u mag altijd op ons terugvallen we staan uiteraard voor u klaar!
Met vriendelijke groet Team Cavallo Floors

Score voor Cavallo Floors: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: