2014 beoordelingen

johan

Bij aanvraag van mijn verzekering bij Bovag kwam de auto uit de lease. Ik had na 35 jaar "schoon" rijden 2 jaar eerder een eerste en beperkt schadegeval gehad. Bovag bood mij een verzekering aan met 12 schadevrije jaren met de mededeling dat dit door alle verzekeraars in NL afgesproken was: een onvermijdelijke terugval naar 10 schadevrije jaren bij het eerste schadegeval (en dat was twee jaar eerder toen). Deze regel en afspraak leek inderdaad het geval na checken bij twee andere verzekeraars en ik accepteerde het daarom tandenknarsend, terwijl ik me wel afvroeg hoe het hier stond met de kartel- en anti-concurrentiebeding regels. Recent bleek mij echter dat de keuze van de benaderde verzekeraars een onfortuinlijk toeval was, want bij bijvoorbeeld Promovendum verlies je maar 10 jaren. Zo ben ik door een zeer beperkt schadegeval meer dan 20 jaar schadevrij rijden verloren voor de no claim korting. Ik neem Bovag de apert foute en onware informatie van de klantenservice bijzonder kwalijk en ben inmiddels dan ook overgestapt.

Score voor BOVAG Autoverzekering: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee