Anthony

Inhoudelijk een goede opleiding (ervaren docenten met veel praktijkervaring).
Qua organisatie is het echt een ramp. Er wordt niet geluisterd naar feedback (ook niet na een kritische noot bij de eindevaluatie van de lessen). Bij de laatste module was de les zo vol dat alle deelnemers bijna niet meer in het lokaal pasten. Voor een coachopleiding is dat niet te doen (de docent, hoe ervaren ook, kan zo geen feedback geven tijdens de oefengesprekken). Als je dan belt en dit aangeeft wordt er totaal niet meegedacht.
De locaties. Ik had mij ingeschreven om de studie in Eindhoven te volgen. Er waren te weinig deelnemers en ben echt heel Nederland doorgereisd om de lessen te kunnen volgen. Soms zelfs eindigend in een Motel.
Dan de diversiteit qua deelnemers. Het oefenen werd soms bemoeilijkt doordat sommige cursisten de opleiding aan het afronden waren, terwijl anderen net in aanraking kwamen met coachen omdat dit hun eerste les was.
De uitleg (wat te doen op welk moment (portfolio) en de voorbereiding op de accreditatie waren zeer verwarrend ( ik heb zelfs het advies gekregen dat de zaterdagen hiervoor niet verplicht waren)
Inhoudelijk dus een prima opleiding, qua organisatie? Tip, luister eens naar de cursisten. Ik sta hier zeker niet alleen in.
Er is veel te winnen en het doet veel afbreuk aan de kwaliteit van de docenten.
De feedback door de docenten is dus zeer goed te noemen. Elke eindopdracht wordt met zorg gelezen en opbouwend kritisch van feedback voorzien.

Reactie Boertien Vergouwen Overduin:

Beste Anthony,
Allereerst hartelijk bedankt voor de tijd en de moeite die u heeft genomen om uw feedback aan ons kenbaar te maken. We vinden het spijtig om te vernemen dat de organisatie van de opleiding niet naar uw tevredenheid is verlopen. Feedback van onze studenten nemen wij erg serieus en wij zien hierin voor ons altijd een leerpunt. Wij betreuren het dat u dit anders heeft ervaren en bieden u hiervoor onze excuses aan. Naar aanleiding van uw feedback hebben wij telefonisch contact met u opgenomen om uw persoonlijke ervaringen te bespreken. Wij waarderen uw feedback en nemen deze mee ter verbetering van de (organisatie van de) opleiding.
Boertien Vergouwen Overduin

Score voor Boertien Vergouwen Overduin: 2/5