Conny Schut

De opleiding is niet bij Boertien Vergouwen Overduin maar bij de NCOI. Ik ben de opleiding gestart omdat ik geaccrediteerd coach wilde worden. Het blijkt dat de opleiding niet afdoende is maar dat er nog veel moet gebeuren nav regels van de NOBCO. Was bij de start absoluut niet duidelijk en daarom ook een enorme tegenvaller! Ik heb 4 modules gevolgd steeds door een andere docent en steeds met een andere groep. Er zijn modules gecancelled op bepaalde locaties omdat er niet genoeg deelnemers zouden zijn. Blijkt dat er 15 deelnemers naar een andere locatie zijn gestuurd. Groepen zijn dan veel te groot. Omdat de samenstelling steeds wisselt, iemand kan met de 4e module bezig zijn of met de 1e krijg je geen groepsgevoel wat met een dergelijke opleiding wat mij betreft juist een enorme toegevoegde waarde heeft. De modules worden afgesloten met een reflectie verslag waarbij je steeds een inleiding en dergelijk moet schrijven en dus steeds in herhaling valt. Het lijkt me dat als er een vast persoon is die de betreffende verslagen toets je veel meer uit de resultaten kunt halen en dus ook niet steeds hetzelfde hoeft te schrijven en diegene ook de groei kan zien bij de betreffende leerling. Supervisie bestaat uit 2 sessies van 1 uur mij betreft totaal overbodig want voegt niets toe. ik heb een aantal goede docenten gehad maar ook zeker 1 erg slecht! ik vraag me af wie dit toetst? Gezien de kosten van deze opleiding had ik er veel meer van verwacht!

Reactie Boertien Vergouwen Overduin:

We vinden het jammer om te lezen dat de verwachtingen en ervaringen van de opleiding niet helemaal aansluiten. De persoonlijke feedback van onze studenten is heel waardevol. We hebben meermaals geprobeerd telefonisch in contact te komen om de punten uit de review te bespreken en kijken graag samen met de studente naar een mogelijke oplossing. Helaas hebben we de studente hiertoe nog niet persoonlijk bereikt.
Boertien Vergouwen Opleidingen

Score voor Boertien Vergouwen Overduin: 2/5