S.

Ik ben zelf 2m, 92 kg, gemiddeld postuur, wat het kopen van een mooi passend (slim-fit) overhemd in de reguliere winkel tot een ramp maakt (blijkbaar als je 2m bent en XL in de lengte nodig hebt, ben je ook gelijk automatisch dik en wordt je overhemd vierkant...). Daarom op internet gezocht naar maat-overhemden en bij Bivolino uitgekomen en daar mijn eerste overhemd besteld. Het is soms wat lastig om de exacte stofkleur te bepalen aan de hand van de kleine vierkante plaatjes. De 3D-voorvertoning is hierbij wel handig, hoewel dat niet beschikbaar is als je een contraststof kiest voor de knoopjesrij aan de voorkant (de klantenservice kon me vertellen dat dit alleen aan de kant waar de knoopjes vastgezet worden, geplaatst wordt, dus als het overhemd dichtgeknoopt is, zie je het niet). Ik kreeg na één week een e-mail dat het overhemd klaar was en was opgestuurd. Drie dagen later had ik hem in huis, dus al met al binnen twee weken geleverd: uitstekend. Het overhemd zat erg netjes verpakt in een plasticcen zak in een doos, met alle clips, haakjes en plasticcen boordverstevigingen netjes aangebracht. De kwaliteit van de gebruikte materialen (afhankelijk van wat je kiest uiteraard, ik koos een Biz-stof) en de afwerking zijn erg goed. En het belangrijkste: de pasvorm is echt uitstekend. Ik was eerst wat skeptisch, aangezien ze een perfect resultaat garanderen aan de hand van slechts je lengte, gewicht, leeftijd, boordmaat en gewenste pasvorm. Het overhemd is misschien wel 15 cm langer dan ik in de winkel zou kunnen krijgen, wat voor mij de perfecte lengte is; het overhemd zal hierdoor niet meer uit de broek kruipen na wat bewegen. Ik had gekozen voor een slim-fit pasvorm, en inderdaad is het slim-fit. Er hangen geen flappen aan de zijkant en het zit mooi om mijn lichaam. Ook de schouderbreedte is uitstekend. Mijn tweede overhemd is inmiddels besteld, hoewel ik wel eerst een e-mail van de klantenservice kreeg of mijn eerste overhemd inderdaad helemaal goed paste, voordat ze verder gaan met de productie van de tweede (als het niet helemaal past, bieden ze een "omruil"garantie, hoewel je niets hoeft terug te sturen en gewoon een nieuwe opgestuurd krijgt met andere maten). Erg netjes en oplettend! Ik ben dik tevreden!

- Pasvorm en afwerkingskwaliteit.
- Klantenservice.
- Levering (tijdsduur en kwaliteit van verpakken).

- Aan de dure kant voor de stoffen met wat dikkere kwaliteit.
- Voorvertoning en informatie op de website kan/moet beter.

Score voor Bivolino.com: 4/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Overhemd