Eveline

De aangeboden stof was minder praktijkgericht dan ik me vooraf had voorgesteld. Ik heb veel geleerd over de wet- en regelgeving maar vindt het nog lastig hoe dit dan in de praktijk gaat. Wat moet ik bijvoorbeeld meten als ik een aanvraag traplift krijg? Welke verschillende rolstoelen zijn er? Welke rolstoel zet je dan wanneer in? Etc. Er was veel herhaling van termen als noodzakelijkheid vs. wenselijkheid, eigen kracht en sociaal netwerk, mantelzorg en gebruikelijke zorg etc. door de verschillende modules heen. Ik begrijp de noodzaak van het uitleggen hiervan voor wat betreft het afwegingskader maar praktische tips hadden voor mij als startend WMO-consulent ook handig geweest.

Verder vond ik het jammer dat de opleiding vooral digitaal gegeven werd, ik heb 1 module fysiek les gehad en merk duidelijk de meerwaarde hiervan ten opzichte van digitaal les. Daarnaast krijg je als student het advies om vitero eerst te testen maar bleken de docenten in de eerste les zelf ook niet te weten hoe het exact werkt.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Eveline, bedankt voor het schrijven van je feedback. Het spijt ons te lezen dat niet altijd alles even duidelijk is. Wellicht dat je in de praktijk al je vragen beantwoord krijgt. We zullen je feedback verder intern met ons meenemen.
Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Bestuursacademie Nederland

Score voor Bestuursacademie Nederland: 3.5/5