De module gegevensbescherming en privacy was echt een goede module! Heel veel inhoudelijk geleerd en wat aansluit bij de praktijk. Ook een fijne docent, met veel ervaring, die alle vragen kon beantwoorden. Hij kwam met veel praktijkvoorbeelden en elke week na de les kon ik weer punten opschrijven om bij ons te gebruiken.

De module vaardigheden van de DPO is echter een heel ander verhaal. Ik ben een DPO'er maar zonder diploma's etc. dus die wilde ik hier behalen. Wat was deze module zonde van mijn tijd. De projectverleiding is/was het hoofdthema van deze module wat ik totaal niet vind aansluiten bij de praktijk. De AVG is geen 'keuze van de directie', die moeten er gewoon aan voldoen. Dus 6 lessen hoe je hun ervan moet overtuigen en stakeholderanalyses zijn totaal niet nodig. Wat ik had gehoopt was praktische dingen als: hoe maak je een dpia, hoe houdt je een verwerkingsregister bij, hoe reageer je op bijv. inzageverzoeken, en zo zijn er nog een aantal onderwerpen te bedenken. Dat zijn wat mij betreft de 'echte vaardigheden van de DPO'er'.

De 1e moduleopdracht heeft mij geholpen in de organisatie en daarmee heb ik verbeterpunten kunnen doorvoeren.
De 2e gaat gelijk de prullenbak in.. zo'n zonde van iedereen zijn tijd..

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het schrijven van je review. Allereerst fijn om te lezen dat de eerste module naar tevredenheid is ervaren. Verder jammer om te lezen dat de tweede module niet aansluit op je wensen. We zullen je feedback intern met ons meenemen. Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Bestuursacademie Nederland

Score voor Bestuursacademie Nederland: 2.5/5