Grad

Lesinhoud was goed.
Deskundigheid docenten was goed.
Alleen de combinatie hiervan en hoe deze is overgebracht heb ik als slecht ervaren in sommige blokken. Bij het blok bouwbesluit had ik effectieve lessen verwacht, hoe moet je het bouwbesluit interpreteren en wat zijn lastige onderdelen waar veel vragen bij horen. Bij onderdeel omgevingswet (blok 2) hebben we zoveel stof gehad dat het niet te volgen was. Het waren te weinig contacturen waardoor alles in 3 dagen werd gepropt en alles maar moest worden overgenomen. Terwijl juist bij wetgeving veel haken en ogen, interpretaties aan ten grondslag liggen en jurisprudentie te vinden is. Laatste blok profesioneel adviseren vond ik de ruimte tot advies schrijven te klein. 7 pagina's waarin een kern en advies geschreven moest worden. Een goed advies heeft een goede onderbouwing nodig en moet steeds dieper kunnen gaan om het te kunnen verduidelijken. Met 7 pagina's is dat erg schamel.
Virtuel classroom was goed, maar de docenten mochten ook wel eens van te voren op alle knopjes gaan drukken. Impact op het werk of privé, had meer verwacht, maar misschien met wat meer contacturen zou dat ook realistisch zijn. De opleiding heeft mij stukjes wabo en toetsing verduidelijkt en hoe de organisatie in elkaar steekt, de rest moet toch komen van praktijk ervaring.

Score voor Bestuursacademie Nederland: 3.5/5