Maartje

De lessen zelf zijn prima en zeer interessant. Ook het onlineonderwijs ging beter dan ik had verwacht.
Het was vooraf alleen wat onduidelijk wat er verwacht wordt aan voorbereidingen en wat de studiebelasting is. Daardoor was ik veel meer tijd kwijt aan de cursus dan de verwachte vier dagen, hetgeen allemaal ten koste ging van avonden, weekenden en vakantiedagen. Het kost toch zeker een hele dag voorbereiding per lesdag. Het was prettig geweest dat vooraf te weten, dan had ik een aantal zaken anders kunnen plannen. Als daar in bovenstaande naar gevraagd zou zijn dan zou ik voor de communicatie over studiebelasting 3 sterren hebben gegeven.
Ook de afrondende opdracht in de vorm van een reflectieverslag van tenminste 20 pagina's vond ik een zware dobber. Vijf pagina's vullen voor één leerdoel is veel, ik ben er zeker 5 volle dagen mee bezig geweest om de pagina's een beetje te kunnen vullen. Was een reflectieverslag van een of twee A4-tjes per leerdoel niet voldoende geweest? Bovendien is niet duidelijk wat de bedoeling is met de SMART aanpak: moet je alleen beschrijven wat je zoal geleerd hebt, of wordt verwacht dat je concrete acties uitvoert en daarop reflecteert (wat normaal gesproken bij smart-aanpak het geval is)? Leerdoelen en lessen zijn duidelijk, en de verwachtingen ten opzet van het verslag ook. Maar wat er op inhoud verwacht wordt is niet helder: theoretische reflectie op de ervaringen tijdens de cursus, of moet je acties uitvoeren en daarop reflecteren? Ik heb dat aan de docent moeten vragen.
Over het geheel toch een hoog cijfer want ik vond het een zeer interessante cursus waar ik erg veel van heb geleerd en waar ik in de praktijk veel aan zal hebben.

Score voor Bestuursacademie Nederland: 4.5/5