Marcus

Een eerlijke review. Laten we dat dan ook maar doen.
Ik heb een rustieke tafel besteld op livin24.com. (blijkt onderdeel te zijn van bauhauschairs)

Een rustieke tafel, daarbij verwacht je enigszins een vergelijkbaar uitziend product te ontvangen dat op de website wordt getoond. Dat was helaas niet het geval. Deze 'rustieke' eigenschappen vertalen zich helaas in slechte afwerking. Nu verwijt ik in eerste instantie de winkel niets daar zij ook reseller zijn. Ook hebben ze direct aangeboden het product te ruilen, al kreeg ik wel direct het bericht dat de tafel op het plaatje anders was dan het product, en dat ze zelf betere 'echte' foto's gingen maken van het product. We zijn nu 2 weken verder, en ik zie nog steeds het zelfde plaatje overigens.

Goed, dan verwacht je dat het product dat wordt omgeruild eerst wordt gecontroleerd alvorens het wordt verstuurd. Dat beweert deze winkel te hebben gedaan. Met de korte reactie ("Anders versturen wij het niet"). Ook na dagen wachten, want heel snel reageren ze niet tussen donderdag en maandag. Enfin, 2e tafel ontvangen welke al wel beter oogde (het blad dan), maar nu mankeerde er weer andere zaken als een kromgebogen draadeind, waardoor een van de pootjes niet past. Ook vielen er schroeven direct uit het hout bij het monteren. Deze heb ik dan maar op een andere plek in het hout gedraaid waardoor er nog enige bevestiging is.

Nu zou je zeggen, stuur het product dan weer terug. En dat heb ik ook zeker meermaals overwogen, ware het niet dat de zoektocht naar een dergelijk design voor in een inrichting al erg lang heeft geduurd, en de stijl van de poten en ring rond de tafel perfect aansluit bij de rest van de inrichting. Dus om nu alles te retourneren en een nieuwe tafel te gaan zoeken zag ik niet zitten. Ik wilde zelf de problemen (laten) oplossen zodat ik uiteindelijk tevreden was over het product, want zoals ik ook had aangegeven in de mail, was ik verder erg tevreden over de uitstraling van het product.

Eerder, bij het eerste tafeltje (dat dus nog meer mankeerde dan dit product) werd mij een korting aangeboden van 25 euro. Ik heb toen gereageerd dat het verhelpen van de problemen niet in overeenstemming was met de geboden korting. Nu heb ik in 2e instantie gevraagd (om de zaak toch maar af te handelen) of dit aanbod nog stond. Toen werd het aanbod verlaagd van 25 naar 10 euro. Nu is elke verkoper natuurlijk vrij om een afgeslagen voorstel aan te passen en een nieuw bod te doen. Ik ging niet akkoord met de aangeboden korting van 10 en heb de winkel proberen te bellen om er uit te komen.

Hier kreeg ik een standaard verhaaltje te horen dat ze alles hebben gedaan om mij te helpen en stonden verder niet open voor discussie. Want "dit hoorde bij een rustieke tafel". Op een gegeven moment werd zelfs de hoorn erop gegooid. Dat vind ik echt onprofessioneel van deze winkel. Als ik nou was gaan vloeken of schelden, á la. Maar ik ben gewoon kalm gebleven aan de telefoon. Ik heb omdat ik van het hele debacle af wil zijn ook gewoon het volledige bedrag overgemaakt en heb geen zin meer in negatieve energie die ik van deze aankoop heb gekregen. Ik zou zelf nooit meer bij deze winkel willen bestellen omdat deze naar mijn mening slecht is in aftersales. Puntje van verbetering wat mij betreft. Als je niet geheel tevreden bent, dan ben je al snel een vervelende klant.

Het beste is toch gewoon iets in een winkel kopen dat je kunt zien/voelen/testen, alvorens je besluit iets te kopen. Dat is in ieder geval wat ik een volgende keer zal doen.

Aftersales! en sneller reageren. Niet te snel in de verdediging vallen en altijd open blijven staan voor dialoog. En zeker niet de hoorn erop smijten!

Reactie Bauhauschairs.nl:

Beste Marcus,

Vervelend dat u de aankoop in onze webshop zo hebt ervaren. Het tafeltje waar het om gaat is gemaakt van robuust hardhout. Robuust hardhout bestaat uit 'oud' sloophout. Hout afkomstig van bijvoorbeeld spoorbielzen, oude treinen of vloeren van kerken. Dat het hout al decennialang mee gaat, geeft aan dat het materiaal niet alleen supersterk is, maar ook een prachtig verleden heeft. Robuust hardhout heeft een grof en natuurlijk uiterlijk. Elk exemplaar is uniek, wat ook betekent dat foto’s kunnen afwijken van het product wat je daadwerkelijk thuis krijgt. Ik begrijp dat het vervelend is, maar dit is gewoon de karakter van het product. En als u iets anders hebt verwacht, is het misschien niet het juiste product voor u. De €25,- korting die we hebben aangeboden was op de eerste levering betrokken. Wij beoordelen elke klacht apart en bij de tweede tafel wouden we het met een beetje goodwill voor u oplossen en hebben nog €10,- korting aangeboden. Omruilen heeft volgens ons in dit geval geen zin, omdat elk product uniek is en het tafelblad met opzet grof is, wat hier ook kan betekenen dat er gaatjes in zitten. Dit is het design en dat kunnen we helaas ook niet aanpassen. Zeker staan we ook altijd aan het telefoon open voor vragen en klachten. Maar het moet wel leuk blijven, we vinden het erg vervelend als iemand ons niet aan het woord laat komen, beledigend wordt en uiteindelijk het doel van het gesprek niet is samen tot een oplossing te komen maar echter alleen om iemand af te kraken. We begrijpen absoluut dat het vervelend is, als een product niet aan de verwachtingen voldoet en we staan ook zeker voor tips open, daarom hebben we ook een gratis afhaal aangeboden. Het spijt ons, dat deze oplossing niet naar wens was.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u natuurlijk ons een mailtje sturen.

Team Bauhauschairs!

Score voor Bauhauschairs.nl: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Geslacht: man