Babongo

Ik heb de gezichtszeep, shampoo bar en nog wat andere dingen (haarborstel, stoffen tasje voor brood en groente/fruit) besteld. Over de gezichtszeep en de andere dingen ben ik heel tevreden. De shampoo bar (geur: geranium) viel in het begin erg tegen. Hij schuimt goed en ruikt lekker en maakte mij hoofdhuid en haar wel goed schoon, maar mijn haar voelde eenmaal opgedroogd heel viezig en vettig/zepig aan. Ik had alweer een gewone fles shampoo gekocht (want mijn haar was na 2-3 wasbeurten echt onhandelbaar, enorm geklit, vettig, totaal niks mee te beginnen), totdat ik op internet een beetje googelde en de tip vond om je haar na het wassen met een (SLS-vrije) shampoo/zeep bar na te spoelen met azijn (mengsel van water met appelciderazijn). Dit omdat de zeep in je haar blijft hangen als het water te 'hard' is. Wij hebben hier heel hard water, dus waarschijnlijk bleven er veel zeepresten in mijn haar achter en voelde het daarom zo vies aan. Dit naspoelen met azijn heb ik nu een paar keer geprobeerd, en werkt echt uitstekend! Mijn haar is nu echt heel mooi en zacht, en voelt zeer schoon aan. Onder de douche ruikt de azijn wel zuur, maar eenmaal buiten de badkamer en met droog haar is dat weg.
Gelukkig zo toch een plasticvrije en milieuvriendelijke manier gevonden om mijn haar te wassen!

Snel en goed verzonden; fijne producten.

Misschien kan de shampoo/azijn-tip vermeld worden bij de productomschrijving/gebruiksaanwijzing. Met hard water wordt je haar anders echt een zepige vieze bende en ren je gelijk naar de supermarkt voor een fles 'normale' shampoo.

Score voor Babongo: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja