Marco

Update:
De auto heeft een week in Kraggenburg gelogeerd en de technische punten m.b.t. de auto lijken keurig opgelost te zijn. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen ervaren omdat we de auto een dag voor onze (vlieg)vakantie weer opgehaald hebben. We hebben dus nog geen kilometers kunnen maken. De auto was van binnen en buiten ook weer helemaal schoon gemaakt. Een leuk extraatje. Helaas zijn de genoemde administratieve puntjes niet opgepakt en is er met geen woord over gerept. Dus nog geen Bovag garantie certificaat, geen NAP certificaat (RDW.nl biedt in dit geval van een originele NL auto natuurlijk uitkomst, wordt het daarom misschien ook niet meer verstrekt?) en geen correcte koopovereenkomst.
Het komt in dit geval waarschijnlijk gewoon neer op goed vertrouwen en dat is inmiddels ook niet onterecht gebleken.
Ik stel mijn beoordeling dan ook graag bij van matig naar prima omdat Siero de technische punten heeft aangepakt en de indruk wekt zeer welwillend en meedenkend te zijn. Je kunt hier met een gerust hart een auto kopen, mocht er onverhoopt toch iets niet goed zijn dan blijven het kluitje en het riet gewoon achterwege en wordt u prima geholpen tot u tevreden bent.

Originele review:
Vriendelijke medewerkers, proefrijden in meerdere auto's was geen enkel probleem, geen duur glazen paleis maar lekker gewoon. Een dag voor aflevering een preview ontvangen van de aangekochte auto in de vorm van een persoonlijke video boodschap waarin de auto, gepoetst en rijklaar geshowd wordt. Erg leuk! Zeer positief is ook dat de voorbanden vervangen zijn op initiatief van Auto Siero, dit was niet afgesproken. Ik had het echter wel graag geweten voordat de nieuwe banden gemonteerd waren, zodat ik met bijbetaling van mijn kant, kwalitatief betere banden had kunnen laten monteren dan het merk dat nu gemonteerd is. Maar goed, dit gegeven paard wil ik zeker niet in de bek kijken en ik waardeer het initiatief.
De daadwerkelijke aflevering heeft helaas een wat minder positieve indruk achter gelaten. Dit was misschien een samenloop van omstandigheden, maar deed wel wat afbreuk aan het prettig verlopen aankoop traject. De administratieve afhandeling was ook niet vlekkeloos, verkeerde gegevens op de koopovereenkomst m.b.t. de in te ruilen auto, de aangekochte auto en garantie afspraken, ook ontbreken er bij aflevering zaken zoals Bovag garantie certificaat en NAP.
Wat echt jammer is, is dat 4 van de 5 punten die bij aflevering verholpen zouden zijn, niet verholpen zijn en daarbij vertoont de auto een trilling die hij tijdens de proefrit niet vertoonde. Was het bij de proefrit aanwezig geweest, dan had ik de auto waarschijnlijk niet gekocht in verband met een eerdere slechte ervaring met een trilling die wel opgelost zou worden voor aflevering, maar uiteindelijk niet opgelost kon worden en weer tot verkoop van de auto heeft geleid. Ik hoop dat het nu een gevolg is van het vervangen van een aandrijfashoes is (was een apk punt) waarbij iets niet helemaal goed gegaan is en eenvoudig weer op te lossen is. Al met al extra jammer omdat we vooraf aangegeven hebben dat ze gerust de tijd konden nemen omdat we liever langer wachten op iets dat gelijk goed gedaan is dan dat we nog 3 keer terug moeten. Het is een gemiste kans dat de auto alsnog weer terug moet naar auto Siero, maar gezien de ervaring bij aankoop en de reputatie van het bedrijf gaan we er van uit dat dit een "incident" is en allemaal nog keurig opgelost zal gaan worden.
Gezien boven beschreven is onze beoordeling nu nog matig, maar wanneer de genoemde punten alsnog volledig opgelost worden verdiend Auto Siero alles bij elkaar een dikke "Goed" als beoordeling. Ik hoop dan ook dat ik deze review op een later tijdstip nog kan aanpassen.

Merk:

Volvo

Model:

C30

Score voor Auto Siero: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Auto