G. Jansen

In het jaar 2015 heb ik een tuinset gekocht voor een bedrag van 1799 euro bij Arbrini in Eindhoven. In eerste instantie waren we erg enthousiast van de degelijkheid en service. Echter na het melden van het gaan scheuren van de wicker (vlechtwerk) verschuilden ze achter de 2 jaar garantie. Ik heb echter (pas) na 2 jaar gemeld dat de wicker is gaan scheuren terwijl dit eerder is opgetreden.
Een gedegen onderzoek en fysiek bekijken van de scheuren van de wicker door Arbrini is niet ter sprake geweest. Ik heb diverse foto’s aangeleverd om mijn observatie over te brengen en te overtuigen dat deze scheuren niet behoren te zitten in een tuinset van 3 jaar oud. Er is contact opgenomen met de leverancier in Italië (dat wordt tenminste aangegeven) en die hebben gereageerd dat dit nog nooit is voorgekomen verschuilen zich achter een SGS certificaat (wat niet de kwaliteit van de wicker waarborgt). Onderzoek zou 1000 gaan kosten en vinden ze te veel geld. Hiermee heeft Arbrini alles aangegeven wat ze voor mij kunnen doen.
Na zelf onderzoek te hebben uitgevoerd ben ik tot conclusie gekomen dat het geleverde tuinset en daarbij gebruikte wicker niet UV bestendig genoeg is (niet voldoende UV blockers zijn toegevoegd) waardoor duizende scheurtjes in het vlechtwerk onstaat door “UV degradatie”, dit fenomeen is op vele websites op internet te lezen. Tevens is dit toe te wijzen aan het productie proces van de wicker producent (wat ontkent wordt door Arbrini – die alleen verkoop ervaringen hebben) .
Erg jammer dat de kennis, kunde en aftersales van deze Arbrini distribiteur nalatig heeft geacteerd en niet heeft willen erkennen dat het falen door een productie fout is ontstaan en hiervoor een acceptabele oplossing heeft geboden.
Erg jammer dat Arbrini zo heeft gereageerd waardoor de vertrouwen in het product en service in het bedrijf Arbrini en deuk heeft achtergelaten.
Mijn volgende tuinset zal zeker geen tuinset worden van Arbrini.

Reactie Arbrini.nl:

Beste mijnheer Leushuis, U heeft de schade aan uw bank pas na 3,5 jaar bij ons gemeld en niet eerder. Helaas is telefonisch vast komen te staan dat u verkeerd onderhoud gepleegd heeft, u heeft met enige regelmaat de bank met een hoge drukreiniger gereinigd, waardoor deze schade is ontstaan.
Ondanks dat de schade ruim buiten de garantie periode valt, hebben wij u een nieuwe bank aangeboden tegen een vergoeding van slechts 300,- dit omdat het hier géén productiefout betreft maar schade door verkeerd gebruik.
Helaas was uw reactie op mail, dat als wij u geen gratis nieuwe bank zouden leveren, u ons negatief weg zou gaan schrijven op internet.
Wij kunnen niet ingaan op chantage.
Verder zijn de algemene bevindingen die u op het internet gevonden heeft, over de wicker kwaliteit, zoals boven door u omschreven, niet van toepassing op de materialen die door Arbrini gebruikt worden.
Wij werken enkel en alleen met SGS-geteste materialen uit de hoogste categorieën 4-5!! Hierdoor hebben wij inmiddels een zeer groot positief klantenbestand opgebouwd.

Score voor Arbrini.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Loungeset