van Vroonhoven

Ik weet niet of mijn ervaring een pluspunt is voor dit bedrijf. Maar u vraagt erom, dus toch maar.
Vandaag een aantal van de ontvangen ledlampjes geplaatst ter vervanging van de bestaande 20W halogeen lampjes. Ik constateerde een groot verschil in lichtopbrengst. Zeker geen opgegeven 300 lumen. Minder nog dan de 10W halogeenlampjes op een andere plek. Het blijkt dat de lampjes slechts 47, 5 mA opnemen bij 12 V, zowel bij wisselspanning als gelijkspanning. Een eenvoudig rekensommetje leert dat dit een vermogen is van slechts 0,57 Watt. Oké, voor het gemak afronden op 0,6 Watt. Dat is een schijntje van de opgegeven 3 Watt. Dus de mindere lichtopbrengst is wel verklaarbaar. Op de doosjes staat ook alleen maar dat ze geschikt zijn voor 12 V AC en DC, doch het vermogen wordt niet vermeld. Ergo, ik denk verkeerde ledlampjes gekregen te hebben. Ga nu maar met de leverancier contact zoeken om te kijken of er toch ergens een fout is gemaakt.

Wellicht/misschien mag ik die nog ervaren bij de afhandeling van mijn klacht.
Heb nu tussendoor nog even gekeken op de site wat ook alweer de specificaties waren. Nu staat er dat ze maar 150 lm zijn. Ik heb voor/ tijdens mijn bestelling een schermprint gemaakt waar duidelijk 3 W en 300 lm wordt opgegeven.

Score voor Abc-led.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee