Offerte
Deskundigheid
Resultaat
Advies
Communicatie

Ik kreeg een offerte van 123watchrepair om mijn TAG HEUER te repareren (demontage, mogelijk vervangen defecte onderdeel en opnieuw in de olie zetten), offerte was 425 euro excl. kosten voor materialen, batterij en waterdicht maken.

Heb hem uiteindelijk naar een andere juwelier gebracht die tevens Tag Heuer dealer is. Daar is hij voor 95 euro gerepareerd inclusief materialen, nieuwe batterij en waterdicht maken. De horlogemaker beoordeelde dat opnieuw in de olie zetten nog niet nodig was, dit was ± 80 euro extra geweest. Dus identieke werkzaamheden waren dan 175 euro geweest incl. materialen, batterij en waterdicht maken versus de offerte van 123watchrepair van 425 excl. dit alles.

Voor onder de 400 euro kon de juwelier zelfs een full chronograph service uitvoeren, dit is de meest uitgebreide service beurt waarin alle onderdeeltjes gedemonteerd worden, nagekeken of vervangen waar nodig etc. Is een klus van 5-6 uur pus diverse materialen.

Op basis van dit enorme prijsverschil kan ik 123watchrepair niet aanbevelen.

Reactie 123 Watch Repair:

We zijn blij met een open reactie van klanten. Het geeft ons een goede terugkoppeling waar we van kunnen leren.
Wat niet in de review is vermeld, is dat mijnheer niet tevreden was met de offerte die hij in eerste instantie van een eerste Tag Heuer dealer had gekregen. Deze partij had hem exact dezelfde probleemanalyse gegeven, die wij ook hadden geconstateerd. Mijnheer is nu verder geholpen met, in onze ogen, een provisorische oplossing aangeboden door een 3e reparateur. We hebben mijnheer gevraagd ook zijn ervaringen op termijn van die reparatieoplossing met ons te delen.
Wellicht is de gebruikte terminologie in onze offerte onvolledig of wat verwarrend geweest en is dit voor ons ook een leermoment. Wij vinden zelf een realistisch een vergelijk van prijzen 425 euro versus 400 euro niet extreem afwijkend.
Mijnheer heeft gebruik kunnen maken van ons gratis reparatieadvies en offerte en soms lukt het niet altijd om iemand een passende aanbieding te geven. Het doet ons goed dat mijnheer ons wel met 5 sterren voor communicatie en deskundigheid beoordeeld.

Score voor 123 Watch Repair: 1/5
Zou u 123 Watch Repair aanbevelen? Nee