Privacy Policy

Deze Privacy policy is opgesteld op 08-06-2017
The Feedback Company B.V., ook handelend onder de naam Feedback Company

1 Welke informatie verzameld Feedback Company

1.1 Informatie in de review

Wanneer u een review over een bedrijf of webshop schrijft op Feedbackcompany.com, verzamelen wij ook de informatie die u opneemt in uw review, zoals:

• Over welk bedrijf of website u een review schrijft.
  • De score welk u aan de review koppelt.
  • De datum waarop u de review heeft geschreven, indien noodzakelijk heeft herzien en de datum van publicatie.
  • Een factuurnummer, ordernummer of referentienummer, indien verstrekt door het bedrijf waar u de review over heeft geschreven.
  • Indien wordt gevraagd om een aankoopbevestiging toe te sturen ten behoeve van validatie, zullen wij de documentatie verzamelen en verwerken in het dossier.

1.2 Cookies

Cookies zijn kleine tekst­bestandjes die via jouw bezoek aan een website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je Feedbackcompany.com bekijkt, zodat het apparaat kan worden herkend. Meer informatie over het in­ en uitschakelen van cookies en het verwijderen ervan, vind je in de instellingen van je browser. Cookies die worden gebruikt om webgedrag in kaart te brengen, kun je centraal verwijderen via www.youronlinechoices.com.

Raadpleeg voor meer informatie en praktische uitleg over cookies punt 6; Cookies.

1.3 IP-adres

Wanneer u Feedbackcompany.com bezoekt, registreren wij het IP-adres van uw computer. Het IP-adres is het numerieke adres van de computer die wordt gebruikt om Feedbackcompany.com te bezoeken. Deze wordt gebruikt om eventueel misbruik van onze tool tegen te gaan.

1.4 Hoe we deze informatie gebruiken

Wij kunnen de informatie die u ons verstrekt gebruiken om:

• De geschreven review te tonen op de referentiepagina dan wel op de website/webshop van het bedrijf.
  • De legitimiteit van review te verifiëren.
  • Het bedrijf de mogelijkheid te geven om te reageren op de review.
  • Contact met u op te nemen indien uw review niet door onze klant wordt erkent als zijnde klant, om u te vragen naar aankoopbevestiging om uw review te verifiëren.
  • Ons bezig te houden met verschillende interne bedrijfsdoeleinden, zoals gegevensanalyse, audits, fraudemonitoring en -preventie, het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten, het verbeteren of aanpassen van Feedbackcompany.com
  • Te voldoen aan de van toepassing zijnde juridische vereisten en procedures, verzoeken van openbare en overheidsinstanties en ons interne beleid.
  • Onze Algemene Voorwaarden na te leven en waar mogelijk te verbeteren.
  • De activiteiten van Feedback Company BV of de bij ons aangesloten bedrijven te beschermen.
  • Onze rechten, privacy, veiligheid of eigendom en die van onze aangesloten bedrijven, u of anderen te beschermen.
  • Ons in staat te stellen de beschikbare rechtsmiddelen aan te wenden of eventuele schade die we oplopen te beperken.
  • Onze website Feedbackcompany.com te verbeteren.

2 Welke informatie wordt onthuld door Feedback Company

2.1 Onthulling van persoonlijke informatie op Feedbackcompany.com

Uw aanvaarding van deze Privacy policy impliceert ook uw toestemming om informatie over u te onthullen op Feedbackcompany.com. Dit omvat uw naam of alias, wat mogelijk uw identiteit volledig of gedeeltelijk kan onthullen.

Wees er van bewust dat wanneer u een review schrijft via Feedbackcompany.com, uw naam of alias zichtbaar zijn voor andere bezoekers op de referentiepagina(s) van Feedbackcompany.com.

Let wel, alle informatie die u op Feedbackcompany.com plaatst, wordt automatisch zichtbaar voor het bedrijf in kwestie en alle bezoekers van de referentiepagina.

2.2 Onthulling aan andere diensten en bedrijven

Feedback Company heeft als doel het tonen van onafhankelijke reviews op Feedbackcompany.com en zijn referentiepagina’s.

Wij verlenen onze partners en klanten dan ook toestemming om reviews, geschreven op Feedbackcompany.com, weer te geven.

De categorieën van derden diensten en bedrijven waaraan de informatie wordt bekendgemaakt zijn:

• Zoekmachines, waaronder Google en Bing.
  • Bedrijven beoordeeld op Feedbackcompany.com.
  • Beoordelingsite: Opiness, Springest, EduBookers, Expoints, Tevreden e.a.
  • Keurmerk: WebwinkelKeur, Qshops
  • Shopping platformen zoals Magento, WooCommerce. MijnWebwinkel, CCV shop, Lightspeed e.a..

De review wordt getoond zoals deze door u is ingediend. Houd er dus rekening mee dat de volgende informatie zichtbaar is:

• Uw review(s).
  • Uw naam of alias plus eventuele additionele informatie zoals geslacht en woonplaats (indien opgegeven).

Schrijft u een review op uitnodiging van één van onze klanten kan uw review gekoppeld worden aan uw geplaatste order.

Indien onze klant u review niet kan matchen bij één van hun orders kunnen zij bij Feedback Company een aanvraag voor verificatie indienen. Hierop kunnen wij dan contact met u opnemen en vragen naar een factuur, orderbevestiging of ander verificatiemiddel van de afgenomen dienst of product (of noemenswaardige interactie).

Indien u geen verificatiemiddel kan overleggen kunnen wij hierop besluiten de review te verwijderen.

Het ontvangen verificatiemiddel zullen wij terugkoppelen/overhandigen aan het beoordeelde bedrijf.

2.3 Overige bekendmakingen

In aanvulling op het bovenstaande kunnen wij uw persoonlijke informatie onthullen aan de volgende partijen en in de volgende omstandigheden:

• Om derden leveranciers, consultants en andere serviceproviders toestemming te geven om diensten namens ons uit te voeren ter verbetering van ons platform.
  • Om te voldoen aan wetten of om te reageren op vorderingen, gerechtelijke procedures (inclusief maar niet beperkt tot dagvaardingen en gerechtelijke bevelen) en verzoeken van openbare en overheidsinstanties.
  • Om samen te werken met regelgevende instanties en overheidsinstanties,
  • Aan derde partijen in verband met het handhaven van onze algemene voorwaarden.
  • Aan derde partijen om onze activiteiten te beschermen.
  • Aan derde partijen om beschikbare rechtsmiddelen aan te wenden of om schade die we kunnen oplopen te beperken.
  • Aan derde partijen zodat we kunnen onderzoeken, voorkomen of actie kunnen ondernemen ten opzichte van vermeende of daadwerkelijke verboden activiteiten, inclusief maar niet beperkt tot fraude en misbruik van Feedbackcompany.com.
  • Aan een derde partij in het geval van een reorganisatie, fusie, overname, verkoop, joint venture, toewijzing, overdracht of andere beschikking van het gehele of een deel van Feedback Company of onze activa (inclusief in verband met een faillissement of soortgelijke procedure).

3 Wie is verantwoordelijk voor de informatie

U bent de verantwoordelijke voor de inhoud van de review en de aanvullende informatie omtrent u als gebruiker. Hieronder wordt verstaan: e-mail, naam of alias, Ip adres en indien opgegeven ordernummer, woonplaats, geslacht en leeftijd. De hiervoor genoemde informatie wordt door u u vrijwillig vrijgegeven op Feedbackcompany.com.

4 Links naar websites

Op de referentiepagina(s) van Feedbackcompany.com worden links naar de website van onze klanten getoond. Wij hebben geen controle over de inhoud van dergelijke websites en zijn niet verantwoordelijk voor deze klant of hun beleid en praktijken.

Wij raden u aan om het privacy beleid van deze websites door te nemen, omdat hun procedures omtrent het verzamelen, behandelen en verwerken van persoonsgegevens kunnen afwijken van de onze.

5 Bewerker van en overdracht van persoonlijke informatie door derden

Wij gebruiken externe bedrijven voor de technische uitvoering van Feedbackcompany.com en onze diensten. Deze bedrijven zijn bewerkers voor de persoonsgegevens waarvoor wij de verantwoordelijke zijn. Door deze Policy te aanvaarden, gaat u ermee akkoord dat we toestaan dat de gegevens waarvoor u de verantwoordelijke bent ook worden verwerkt door dezelfde bewerkers.

De bewerkers dienen uitsluitend in overeenstemming met onze instructies te handelen. Door dit Policy te aanvaarden, geeft u ons de toestemming om instructies te geven aan de bewerkers om gegevens te verwerken in overeenstemming met het Policy en ten behoeve van het gebruikmaken van Feedbackcompany.com.

De bewerkers hebben redelijke technische en organisatorische maatregelen genomen om te voorkomen dat de informatie onopzettelijk of illegaal wordt vernietigd, verloren raakt of wordt aangetast en om te voorkomen dat de informatie wordt bekendgemaakt aan onbevoegde personen, misbruikt wordt of op andere manieren wordt verwerkt in strijd met de Wet inzake de Verwerking van Persoonsgegevens. Op uw verzoek – en mogelijk in ruil voor een mogelijke vergoeding tegen de toepasselijke uurtarieven van de bewerkers, die te allen tijde gelden voor dergelijk werk – dienen de bewerkers u voldoende informatie te verstrekken om aan te tonen dat de bovengenoemde technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen zijn getroffen.6 Cookies

Feedbackcompany.com gebruikt cookies en soortgelijke technologieën (“Cookies”). Door gebruik te maken van Feedbackcompany.com, aanvaardt u dat we Cookies gebruiken, zoals hieronder beschreven.

6 Cookies

6.1 Welke soorten Cookies gebruiken we?

Cookies zijn kleine stukjes informatie die Feedbackcompany.com plaatst op de harde schijf van uw computer, uw tablet of uw smartphone. Cookies bevatten informatie die Feedbackcompany.com gebruikt om de communicatie tussen u en uw webbrowser efficiënter te maken. Cookies identificeren uw computer in plaats van u als een individuele gebruiker.

Wij gebruiken sessiecookies en permanente cookies, en technologieën die soortgelijk zijn aan sessiecookies en permanente cookies. Sessiecookies zijn tijdelijke stukjes informatie die worden verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit. Permanente cookies zijn meer duurzame stukjes informatie die worden bewaard en opgeslagen op uw computer totdat ze worden verwijderd. Permanente cookies verwijderen zichzelf na een bepaalde tijdsperiode maar worden vernieuwd iedere keer wanneer u Feedbackcompany.com bezoekt.

Wij gebruiken technologieën die vergelijkbaar zijn met sessiecookies en permanente cookies voor het opslaan van en toegang krijgen tot de browser of het apparaat, die/dat lokale eenheden en een lokale opslag gebruikt, zoals HTML5-cookies, Flash en andere methodes. Deze technologieën werken op al uw browsers. In sommige gevallen kan het gebruik van deze technologieën niet gecontroleerd worden door de browser, maar vereist het speciale tools. Wij gebruiken deze technologieën om informatie op te slaan om de kwaliteit van review te verzekeren en om afwijkingen in het gebruik van Feedbackcompany.com te ontdekken.

6.2 Waar gebruiken we Cookies voor?

Wij gebruiken Cookies voor:

• Het genereren van statistieken

Het meten van Websiteverkeer zoals het aantal bezoeken aan Feedbackcompany.com, uit welke domeinen de bezoekers komen, welke pagina’s worden bezocht door bezoekers van Feedbackcompany.com en in welke geografische gebieden de bezoekers zich bevinden.

• Het monitoren van de prestatie van Feedbackcompany.com en uw gebruik van Feedbackcompany.com

Het monitoren van de prestatie van Feedbackcompany.com, onze applicaties en widgets en de manier waarop u Feedbackcompany.com, applicaties en widgets gebruikt.

• Authenticatie en verbetering van de functionaliteit van Feedbackcompany.com

Het optimaliseren van uw ervaring met Feedbackcompany.com, waaronder het onthouden van uw gebruikersnaam en wachtwoord wanneer u terugkeert naar Feedbackcompany.com, en het onthouden van informatie over uw browser en voorkeuren (bv. wat uw voorkeurstaal is).

• Kwaliteitsborging

Het verzekeren van de kwaliteit van de review en het voorkomen van misbruik of afwijkingen met betrekking tot het schrijven van review en het gebruikmaken van Feedbackcompany.com.

6.3 Gebruik van cookies door Feedback Company.

Op de website van Feedback Company wordt gebruik gemaakt van cookies. Een overzicht van de verschillende type cookies die we op onze website gebruiken, vind je hieronder.

6.3.1 Functioneel en technisch

Cookies die noodzakelijk zijn om de website goed te kunnen laten werken en de gevraagde

dienst via onze website te kunnen leveren.

6.3.2 Analytisch

Cookies om het gebruik van de website te kunnen meten, met welke gegevens wij de

kwaliteit en werking van onze website kunnen verbeteren.

6.3.3 Google Analytics

Cookies van Google voor het gebruik van Google Analytics, een dienst voor webanalyse. Voor deze analytische cookies en de mogelijke data die Google hiermee verzamelt, verwijzen wij je naar de privacyverklaring van Google. Tevens wijzen we je op de opt­out mogelijkheid voor Google Analytics: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

6.4 Afmelding tracking cookies

Ook wijzen we je op de mogelijkheid om je af te melden voor tracking cookies van derden op de afmeldingspagina van het Network Advertising Initiative: http://www.networkadvertising.org/choices..

7 Toegang, correctie en verwijdering

7.1 Toegang tot informatie over uw persoonsgegevens

Indien gewenst kunt u contact met ons opnemen om het doel van uw verwerkte persoonsgegevens te weten te komen; hieronder kunt u verstaan, welke persoonlijke informatie hebben wij over u; wie uw persoonlijke informatie ontvangt en waar de persoonlijke informatie beheerd.

7.2 Correctie en verwijdering van uw persoonsgegevens

Laat het ons weten indien persoonlijke informatie die wij, als verantwoordelijke, verwerken over u onjuist of misleidend is en wij zullen deze voor u corrigeren.

U kunt te allen tijde inhoud en persoonlijke informatie op Feedbackcompany.com waarvoor u de verantwoordelijke bent laten corrigeren of verwijderen. Indien persoonlijke informatie verandert, of als u niet meer op Feedbackcompany.com wilt staan, kunt u de informatie laten bijwerken of verwijderen door contact op te nemen met de klanten service van Feedback Company.

Wij behouden ons het recht om uw review te verwijderen indien de review op Feedbackcompany.com naar ons oordeel discriminerend, racistisch, van seksuele aard, onethisch, bedreigend, beledigend, intimiderend of anderszins in strijd is met onze huisregels.

8 Wijzigingen in de Privacy policy

Wij kunnen deze Privacy policy te allen tijde wijzigen. De datum die wordt weergegeven aan het begin van deze Privacy policy geeft aan wanneer deze voor het laatst is bijgewerkt. Wijzigingen treden in werking wanneer we de herziene Privacy policy op Feedbackcompany.com plaatsen. U stemt ermee in dat uw verdere gebruik van Feedbackcompany.com na geplaatste wijzigingen uw aanvaarding van de nieuwe versie van de Privacy policy vormt.

9 Vragen over deze Privacy policy

Als u vragen of bezorgdheden heeft over onze Privacy policy, hoe wij uw persoonlijke informatie verwerken, of als u wenst dat wij uw persoonlijke informatie corrigeren, neem contact met onze klanten service via onderstaande contact mogelijkheden:

Mail: support@feedbackcompany.com

Telefoon: 085 27 363 20