De case van Skichalets.nl

Ik geloof niet dat mensen nog in eigen reviews op de website trappen. Iedereen kan dit natuurlijk zo gekleurd invullen als hij of zij wil. Een externe partij is voor de consument veel betrouwbaarder.

Skichalets.nl Werner van Velde
Aantal reviews 148
Branche Toerisme
Klant sinds 2017
Beoordeling 9.2 / 10.0

Interview met Werner van Velde, eigenaar Skichalets – ‘’Skichalets verhuurt skichalets in Frankrijk, Oostenrijk en Italië. In onze chalets wordt je helemaal in de watten gelegd. Je verblijft hier op basis van een all inclusive idee, maar dan kleinschalig. De Nederlandse chaletstaf zorgt voor alle maaltijden, bubbels en huisgemaakte hapjes inclusief, dagelijks voor je bereid in je eigen chalet. De openhaard staat aan wanneer je thuiskomt en ‘s avonds geniet je van een uitgebreid 3 gangen menu. Zo verzorgen wij sinds 1993 heerlijke skivakanties.‘’

Wat is jullie doel binnen de organisatie en hoe sluit Feedback Company daarop aan?

Wij vinden reviews écht van toegevoegde waarde, je kent waarschijnlijk Zoover wel. Feedback Company is hier echt een aanvulling op. Mensen kijken alvorens ze een vakantie boeken immers graag naar de recensies en willen er zeker van zijn dat de beleving die ze boeken het waard is. Er wordt soms ongezouten kritiek geuit, platvloers commentaar en onder de gordel. Het is natuurlijk een consumentenplatform en iedereen moet een waardeoordeel kunnen geven, maar Feedback Company filtert schuttingtaal. De consument heeft daardoor wat minder ‘Carte Blanche’, dat is iets wat wij als prettig ervaren. Feedback Company helpt me ook te reageren op mijn kritische beoordelingen.

Hoe zijn jullie begonnen met reviews verzamelen?

Wij zijn begonnen met reviews verzamelen via Zoover. We hebben twee keer een Zoover Award gewonnen en dit jaar zijn we ook weer genomineerd, dit doen we dus goed. Soms geven klanten eenzijdige kritiek en dit voelt niet altijd eerlijk. Als wij fout zitten dan zitten we fout en we doen ons best om alles zo goed mogelijk op te lossen. Sommige mensen zijn niet tevreden te stellen, dit maakt het soms lastig. Feedback Company redigeert de review indien nodig en er kan nog contact opgenomen worden met de klant. Dit is voor ons positief aan de service, naar mijn input wordt geluisterd en dat vind ik fijn als klant.

Voor het bestaan van Zoover werkten we met het invullen van enquête formulieren, deze mogelijkheid bieden we nog steeds en daarom liggen er geprinte formulieren in de chalets. Toch merken we dat dit inmiddels achterhaald is, mensen nemen niet meer de moeite om ze in te vullen. Het duurt te lang, daarom verzenden we nu alleen nog maar online reviews, via de link naar de uitnodiging kunnen mensen zelf kiezen of ze een review willen achterlaten bij Zoover of Feedback Company.

Vonden jullie het eerst ‘’eng’’ om reviews te gaan verzamelen?

Ik moet eerlijk zeggen, ‘Ja’ een beetje wel in het begin, maar inmiddels is dat antwoord veranderd in ‘Nee’. Omdat ik gemerkt heb dat wanneer mensen iets negatiefs zien staan ze tegenwoordig assertief genoeg zijn om te onderkennen dat kritiek niet altijd gegrond is. Sommige mensen gaan wel erg tekeer, dit zorgt ervoor dat andere mensen deze kritiek niet zo serieus nemen. Je moet je kop niet in het zand steken en juist alle kritiek omarmen. Zodat je bedrijfsimago goed overkomt. De reisbranche is erg gevoelig en reviews zijn hier ontzettend belangrijk.

Heb je resultaten ondervonden van verzamelen van reviews?

De resultaten van onze website worden beheerd door een extern marketingbedrijf, zodat wij ons bezig kunnen houden met wat wij het liefste doen. Wanneer we een goede score hebben, en op dit moment is dat zo, geven we hier exposure aan op de website. Met verschillende marketingtools houden we in de gaten wat de kliks doen op onze advertenties met of zonder sterren. We hebben zeker gemerkt dat reviews een gunstige invloed hebben op onze kliks, en dat een zeer groot gedeelte van onze klanten ze lezen.

Conversie verhoging

CTR verhoging

Vertrouwen

Uitgelicht

De review die ons het meeste opviel

Met onze vrienden boeken we ieder jaar een catered ski chalet. Afgelopen seizoen voor het eerst in Kappl. De prijs-kwaliteitverhouding sprak ons zeer aan. Het is geen duur chalet, maar je krijgt echt waar voor je geld. Ontbijt, diner, hapjes na het skiën, onbeperkt drank, schoonmaak, alles is inbegrepen. We gingen altijd naar Frankrijk en nu wilde we eens Oostenrijk proberen. We zijn heel goed geadviseerd. Ook de staf ter plaatse weet alles te vertellen. Het is zo'n gemoedelijk concept, alles is vrijblijvend en je wordt top verzorgd. Het eten was fanatastisch. Het restaurant is om de hoek en je loopt er dus zo naar toe in twee minuutjes. Leuke wandeling ook. Er is ook een pizzeria waar we ook konden eten, dus dat was voor de kids natuurlijk helemaal het einde. Het chalet is uitstekend onderhouden en heeft een prachtig uitzicht vanaf de balkons bij de woonkamer en slaapkamers. De skibushalte is bij het chalet zelf. Ideaal als je het lopen naar de piste net even te ver vindt. De bus gaat ook naar Ischgl en dat duurt een paar minuten. Als je in Ischgl in de après-ski blijft en het wordt laat, dan kan je voor zo'n € 4,- per persoon een busje nemen dit stopt bij het huis.

Waarom zou je anderen aanbevelen te werken met Feedback Company?

Ze reageren heel snel, ook wanneer er een mailtje wordt verstuurd vanuit onze klanten. Wanneer we een review binnen krijgen en deze staat ‘on-hold’ stuur ik een maitje en wordt er altijd goed en snel naar me teruggekoppeld. Het is geen logge organisatie en er zijn daarom korte lijntjes. Deze business case was bijvoorbeeld binnen één week geregeld toen ik hierom vroeg. Ik krijg gemakkelijk persoonlijk contact, zowel telefonisch als via mail. Ik kan altijd bellen en dingen worden snel en netjes opgelost. Het voelt voor mij als transparant, open, eerlijk en kordaat.

Zelf onze tool ervaren?

Probeer het direct!

Meer business cases lezen?

Bekijk ze hier