NTI-nl

Cagla Golbasi

Heel goed

Goedemorgen, fijn om te horen. Ga zo door! Met vriendelijke groet, NTI

Deborah Michielsen

Tot nu toe een fijne en snelle start gehad bij NTI ! Erg vlug mijn les materiaal gehad en direct kunnen starten! Ik ben erg tevreden!

Reactie NTI-nl:

Goedemorgen, hartstikke fijn dat je een goede start hebt gemaakt. Een goed begin is het halve werk. Heel veel plezier. Met vriendelijke groet, NTI

Megan

Ik heb een hoop punten dus laat ik maar beginnen met het begin van mijn studie.
Ik heb een hoop punten dus laat ik maar beginnen met het begin van mijn studie.
- Ik heb een paar vrijstellingen aangevraagd die na een paar keer bellen pas werden goedgekeurd. Mijn studie duurt 1 tot 3 jaar maar mijn vrijstellingen golden maar tot halverwege het eerste jaar. Dit wist ik niet, ben ik ook niet van op de hoogte gesteld maar ik mocht mooi wel betalen.
-Een groot deel van mijn boeken werd later geleverd. Dit was voor mij niet per se een probleem, wat wel een probleem was is dat mijn stagewerkboek maar niet binnen kwam waardoor ik direct een studievertraging heb opgelopen.
-De online leeromgeving is zo onduidelijk dat ik 2 weken bezig ben geweest met het uitvogelen van de volgorde van mijn studie en de vereisten om te kunnen beginnen met mijn stage. Ook staan er extreem veel spellingsfouten in en word er verwezen naar een filmpje terwijl er een tekst staat en andersom.
-De toets-stof is letterlijk uit het boek overgenomen en bieden geen context waardoor het moeilijk is om juist antwoord te geven.
-Verandering van een keuzevak kost onredelijk veel geld (300+ euro, meer dan 2x het maandelijkse schoolgeld)
Nu het grootste probleem.
-Ik wil van stage veranderen vanwege financiële redenen. Mijn eerste stage verliep soepel, mijn tweede stage is na 3 weken nog niet eens naar mijn stageadviseur gestuurd om een kennismaking te regelen waardoor mijn contract 2 maanden is uitgesteld. Ik rekende op deze stage en doordat het maar uitgesteld word heb ik geen inkomen, kan ik geen herkansingen doen en kan ik het lesgeld niet betalen. De NTI ziet hier de ernst niet van in en ik krijg verschillende antwoorden. Mijn stageadviseur wist tot vandaag nog niet eens dat ik een wijziging heb aangevraagd. Mijn stagebegeleider krijgt te horen dat er een hoop telefonisch geregeld kan worden en ik krijg zelf alleen maar te horen dat ik het moet afwachten.
Ik ben vast wat problemen vergeten maar het is erg duidelijk dat ze je alleen maar geld willen aftroggelen en je studie zo lang mogelijk willen laten doorgaan. Ik had dit binnen een jaar kunnen afronden, daar heb ik de NTI voor gekozen.
Ik raad het sterk af om hier een studie of cursus te beginnen.

Pas de toetsen en de online leeromgeving op elkaar aan en zorg dat er geen spelfouten of verkeerde verwijzingen in staan. Zorg dat je klantenservice weet waar ze het over hebben.

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag Megan, Wij hebben per e-mail contact met jou opgenomen. We hopen hier samen uit te komen. Met vriendelijke groet, NTI

Armano

Slechte ervaring!!

helaas niet

Geef vooraf geen misleidende informatie!

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag Armano, mocht je ons de mogelijkheid willen geven je ervaring toch te verbeteren horen we graag waarom jij een slechte ervaring hebt met NTI via klantenservice@nti.nl. Met vriendelijke... Goedemiddag Armano, mocht je ons de mogelijkheid willen geven je ervaring toch te verbeteren horen we graag waarom jij een slechte ervaring hebt met NTI via klantenservice@nti.nl. Met vriendelijke groet, NTI

C. Rood

Ik heb de cursus in een keer betaald, maar blijf maar facturen en aanmaningen krijgen. Twee keer gebeld, de tweede keer hoor ik opeens ook dat ik een verlenging heb aangevraagd terwijl ik nog niet... Ik heb de cursus in een keer betaald, maar blijf maar facturen en aanmaningen krijgen. Twee keer gebeld, de tweede keer hoor ik opeens ook dat ik een verlenging heb aangevraagd terwijl ik nog niet eens ben gestart en niks heb aangevraagd. Het zou opgelost worden en ik zou een bevestigingsmail krijgen: ik hoor niets en krijg afg week in een mail ineens minstens tien facturen tegelijk. Waardeloos

Irritatie opwekken

Klantenservice

Reactie NTI-nl:

Goedemorgen, bedankt voor je review. Dit is als het goed is inmiddels verholpen. Mocht je dit nog ervaren dan graag contact opnemen met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, NTI

Saïda Galadi

Ik vond het fijn dat ik mijn eigen tempo kon aanhouden in de opleiding, het is me gelukt om het succesvol af te sluiten.
Ik vond de module LIFE COACH het leukste omdat er opdrachten aan...
Ik vond de module LIFE COACH het leukste omdat er opdrachten aan verbonden waren, ik merk dat ik zo het beste leer. De tweede module was vooral veel lezen en daardoor verlies ik een beetje mijn focus. De praktijkdag was leuk, ik heb veel geleerd en mensen ontmoet die het zelfde pad bewandelden. Over het algemeen was het een goeie opleiding, ik heb zin om deze kennis mee te nemen in de praktijk.

Reactie NTI-nl:

Goedemorgen, wat fijn dat je de opleiding zo goed hebt ervaren. We wensen je heel veel plezier om je kennis toe te passen in de praktijk. Met vriendelijke groet, NTI

Vishan Jajairam

Aalo gebruikt dezelfde opleiderscode als NTI voor het stap-budget. Bij Aalo kost de opleiding sportmassage 1209 euro en bij NTI 725 euro. Het gaat om exact dezelfde opleiding, locatie en docenten.... Aalo gebruikt dezelfde opleiderscode als NTI voor het stap-budget. Bij Aalo kost de opleiding sportmassage 1209 euro en bij NTI 725 euro. Het gaat om exact dezelfde opleiding, locatie en docenten. Hier een klacht over gedaan bij NTI. Mijn klacht zou serieus genomen worden en zelfs door verschillende managers en de directrice onderzocht worden. Twee weken (klachten termijn) overschreden zonder een oplossing aan te bieden. Na vijf weken hoor ik telefonisch dat ik enkel de opleiding kosteloos mag annuleren en dat er verder geen mogelijkheden zijn. Dit konden ze natuurlijk niet eerder vertellen. NTI adverteerde met volg geheel kosteloos de opleiding sportmassage met stap-budget. Aan de telefoon komen ze met een ander verhaal. Niet bepaald onbegrijpelijk dat NTI vele klachten heeft ontvangen afgelopen weken en maanden. Mijn rechtsbijstandsverzekering wilt NTI dagvaarden.. mocht je soortgelijke problemen ondervinden met stap-budget, eventueel fraude vermoeden of volg je ook de opleiding sportmassage en heb je recentelijk ingeschreven, neem dan contact met me op. Zo kunnen we aantonen dat er meer mensen gedupeerd zijn en komt er ook wellicht voor jou een compensatie. Mailen mag naar vishan@ziggo.nl

Mijn rechtsbijstandsverzekering wilt met de media hier ook meer aandacht aan besteden dus doe er je voordeel mee als je je opgelicht voelt door NTI.

We kijken ook naar de mogelijkheden om een klacht in te dienen bij de Reclame code commissie en het UWV.

Goed in oplossingsvermijdend gedrag

Communicatie, oplossing van klachten, luisteren naar cursist

Beste Vishan,
Beste Vishan,
Graag reageren wij via deze weg kort op de verwarring die is ontstaan over eventueel prijsverschil voor dezelfde studie tussen verschillende onderwijsinstellingen (die wel tot dezelfde groep behoren). Jouw klacht is namelijk al langere tijd geleden afgehandeld en je hebt hier frequent uitgebreide communicatie vanuit NTI over ontvangen; helaas echter lijken er nog altijd enkele misverstanden te bestaan vanuit jouw kant hierover.
Het prijsverschil (of: het feit dat jij een deel moet bijbetalen voor de opleiding, ondanks dat je gebruik maakt van het STAP-budget) tussen de opleidingen heeft te maken met een onderscheid in de studieDUUR tussen de opleidingen en de overheidsregels die aan STAP gebonden zijn. Wij verwijzen jou voor de volledige informatie hierover wederom naar de volgende link: https://mijn.nti.nl/stap. In deze link staat het volgende expliciet uitgelegd: Mijn opleiding kost minder dan € 1.000, maar ik krijg maar 800 euro STAP-budget volgens jullie aanmeldformulier. Hoe kan dat?
Bovenstaand bevestigt zodoende dat het ook mogelijk is dat voor een studie die onder de 1000,- euro kost, een student toch zelf lesgeld zal moeten bijbetalen als de studieduur de twaalf maanden overschrijdt. Daarnaast kan NTI, of enig ander onderwijsinstituut, niet eigenhandig administratieve zaken aanpassen aan een studie die met STAP-budget is ingeschreven gezien de hieraan gebonden overheidsregels. Dit hebben wij jou meerdere malen zowel telefonisch als per mail geprobeerd te verduidelijken.
Voor nu zijn wij in afwachting van jouw reactie omdat het ons niet volledig duidelijk is wat je op dit moment concreet wenst van NTI; direct stoppen met de opleiding, of alsnog verder gaan met een 'verse' inschrijving. Wij zien jouw bericht graag snel tegemoet zodat wij jou daadwerkelijk verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten, NTI

Ganka Nenkova

Niet zo veel praktijk oefenen.

Elco Verhaar

Goedemorgen,
het is een fijne en overzichtelijke opleiding aangevuld met Memo training en extra oefeningen

Goedemorgen Elco,
Goed om te horen! Heel veel plezier met de cursus. Groetjes NTI

Sera Bührs

Ben net begonnen met de opleiding

Reactie NTI-nl:

Goedemorgen Sera, dan wensen wij je heel veel plezier met de studie. Wanneer je vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen met de mentoren of de klantenservice. Succes! Met vriendelijke groet,... Goedemorgen Sera, dan wensen wij je heel veel plezier met de studie. Wanneer je vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen met de mentoren of de klantenservice. Succes! Met vriendelijke groet, NTI