NTI-nl

Mentor
7.4/10
Studie-materialen

NTI

Op 27 juni Nederlands 3f toets gedaan, kreeg op 7 juli een bericht dat ik het met succes heb afgerond. Op 20 augustus is mijn diploma aanvraag gedaan. We zijn nu weer in oktober en nog steeds geen... Op 27 juni Nederlands 3f toets gedaan, kreeg op 7 juli een bericht dat ik het met succes heb afgerond. Op 20 augustus is mijn diploma aanvraag gedaan. We zijn nu weer in oktober en nog steeds geen diploma. Al 8 keer gebeld om te vragen hoever ze mee zijn, bij elke telefoontje krijg je weer wat anders te horen. Wat een zooitje is het toch. Vandaag weer gebeld en ze gaan weer erachter aan, dat hoor ik al weken. Wat is dit toch slecht NTI. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Niemand en niemand weet het.

Agnes

De inhoud van de cursus was goed. Administratieve afhandeling ver ondermaats. Onduidelijke mails met foutieve rekeningen, verborgen kosten en administratieve medewerkers die geen antwoord... De inhoud van de cursus was goed. Administratieve afhandeling ver ondermaats. Onduidelijke mails met foutieve rekeningen, verborgen kosten en administratieve medewerkers die geen antwoord kunnengeven op vragen en hun afspraken niet nakomen. Om willen van deze administratieve problemen zou ik nooit meer voor een NTI cursus kiezen.

inhoud cursus

administratieve organisatie

Julia

Waar moet ik beginnen. Ik heb meerdere officiële klachten ingediend bij NTI waar niks mee is gedaan.
- de “mentoren” zijn slecht bereikbaar en als je ze eindelijk te pakken hebt weten ze nooit ergens wat van. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ze kunnen nooit ergens een direct antwoord op geven. Op 1 mentor na, die wist en kon wel wat.
- binnen de leeromgeving werden vakken niet goed afgesloten waardoor ik soms lange tijden moest wachten om aan een nieuw vak te beginnen. Hier heb ik ontzettend vaak contact over gehad, via de mail/whatsapp/telefonisch. Maar toch heb ik door zoiets onnozels heel veel studievertraging opgelopen.
- in de leeromgeving stonden veel spellings- en rekenfouten. Ook stonden er verwijzingen naar hoofdstukken/bijlagen die niet bestonden.
- ik ben 5 maanden bezig geweest om ervoor te zorgen dat een rekenmodule open werd gezet en dat ik boeken zou ontvangen.
- er is geen vast aanspreekpunt, dus je moet elke keer dat je contact opneemt met NTI je hele verhaal weer doen. Het schijnt dat ze notities maken in je dossier maar hier kreeg ik de indruk niet van.
- toen ik mijn diploma aanvraag deed werd deze over het hoofd gezien waardoor het nog weer een maand langer duurde.

De gang van zaken was ontzettend frustrerend en als ik niet direct het volle bedrag al betaald had dan had ik mij na de eerste maand waarschijnlijk al bij een andere aanbieder aangemeld. De administratie bij NTI is niet op orde, ze liepen achter met de mail, te weinig personeel, niet goed ingewerkt, als je belt sta je eerst minimaal 7 minuten in de wacht om daarna te horen “we zijn helemaal niet zo druk hoor!”

Mijn stageadviseur was top, enige persoon bij NTI die wel wat voor elkaar kreeg.

Ruben Jetten

De opleiding is duidelijk gestructureerd en de docenten zijn kwalitatief goed. Alhoewel de praktische communicatie, bijvoorbeeld rondom de nakijk termijn van de examens en het aanschaffen van een... De opleiding is duidelijk gestructureerd en de docenten zijn kwalitatief goed. Alhoewel de praktische communicatie, bijvoorbeeld rondom de nakijk termijn van de examens en het aanschaffen van een diploma niet altijd even soepel verliepen, ben ik over het algemeen tevreden met hoe de opleiding is verlopen, en zou ik deze aan anderen aanraden

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag, we zijn blij dat je over het algemeen tevreden bent. Mocht je tegen bepaalde zaken aan lopen kan je dit altijd melden bij de mentoren of klantenservice. Met vriendelijke groet, NTI

Jolanda Pap

Fijn om zelfstandig te kunnen werken, bij vragen kan ik altijd terecht bij een docent, dit proberen ze zo goed mogelijk uit te leggen!

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag, wat fijn dat je dit zo positief ervaart. We wensen je nog heel veel plezier met de studie. Met vriendelijke groet, NTI

Joanne Hoogendoorn

Het is heel erg flexibel, heel fijn, zo kan je op je eigen tijd gaan studeren!

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag Joanne, we zijn blij om te lezen dat je het flexibele studeren zo prettig ervaart. We wensen je nog veel plezier met studeren. Met vriendelijke groet, NTI

Cagla Golbasi

Heel goed

Goedemorgen, fijn om te horen. Ga zo door! Met vriendelijke groet, NTI

Deborah Michielsen

Tot nu toe een fijne en snelle start gehad bij NTI ! Erg vlug mijn les materiaal gehad en direct kunnen starten! Ik ben erg tevreden!

Reactie NTI-nl:

Goedemorgen, hartstikke fijn dat je een goede start hebt gemaakt. Een goed begin is het halve werk. Heel veel plezier. Met vriendelijke groet, NTI

Megan

Ik heb een hoop punten dus laat ik maar beginnen met het begin van mijn studie.
Ik heb een hoop punten dus laat ik maar beginnen met het begin van mijn studie.
- Ik heb een paar vrijstellingen aangevraagd die na een paar keer bellen pas werden goedgekeurd. Mijn studie duurt 1 tot 3 jaar maar mijn vrijstellingen golden maar tot halverwege het eerste jaar. Dit wist ik niet, ben ik ook niet van op de hoogte gesteld maar ik mocht mooi wel betalen.
-Een groot deel van mijn boeken werd later geleverd. Dit was voor mij niet per se een probleem, wat wel een probleem was is dat mijn stagewerkboek maar niet binnen kwam waardoor ik direct een studievertraging heb opgelopen.
-De online leeromgeving is zo onduidelijk dat ik 2 weken bezig ben geweest met het uitvogelen van de volgorde van mijn studie en de vereisten om te kunnen beginnen met mijn stage. Ook staan er extreem veel spellingsfouten in en word er verwezen naar een filmpje terwijl er een tekst staat en andersom.
-De toets-stof is letterlijk uit het boek overgenomen en bieden geen context waardoor het moeilijk is om juist antwoord te geven.
-Verandering van een keuzevak kost onredelijk veel geld (300+ euro, meer dan 2x het maandelijkse schoolgeld)
Nu het grootste probleem.
-Ik wil van stage veranderen vanwege financiële redenen. Mijn eerste stage verliep soepel, mijn tweede stage is na 3 weken nog niet eens naar mijn stageadviseur gestuurd om een kennismaking te regelen waardoor mijn contract 2 maanden is uitgesteld. Ik rekende op deze stage en doordat het maar uitgesteld word heb ik geen inkomen, kan ik geen herkansingen doen en kan ik het lesgeld niet betalen. De NTI ziet hier de ernst niet van in en ik krijg verschillende antwoorden. Mijn stageadviseur wist tot vandaag nog niet eens dat ik een wijziging heb aangevraagd. Mijn stagebegeleider krijgt te horen dat er een hoop telefonisch geregeld kan worden en ik krijg zelf alleen maar te horen dat ik het moet afwachten.
Ik ben vast wat problemen vergeten maar het is erg duidelijk dat ze je alleen maar geld willen aftroggelen en je studie zo lang mogelijk willen laten doorgaan. Ik had dit binnen een jaar kunnen afronden, daar heb ik de NTI voor gekozen.
Ik raad het sterk af om hier een studie of cursus te beginnen.

Pas de toetsen en de online leeromgeving op elkaar aan en zorg dat er geen spelfouten of verkeerde verwijzingen in staan. Zorg dat je klantenservice weet waar ze het over hebben.

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag Megan, Wij hebben per e-mail contact met jou opgenomen. We hopen hier samen uit te komen. Met vriendelijke groet, NTI

Armano

Slechte ervaring!!

helaas niet

Geef vooraf geen misleidende informatie!

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag Armano, mocht je ons de mogelijkheid willen geven je ervaring toch te verbeteren horen we graag waarom jij een slechte ervaring hebt met NTI via klantenservice@nti.nl. Met vriendelijke... Goedemiddag Armano, mocht je ons de mogelijkheid willen geven je ervaring toch te verbeteren horen we graag waarom jij een slechte ervaring hebt met NTI via klantenservice@nti.nl. Met vriendelijke groet, NTI