NTI-nl

Studie-materialen

Nicole Keessen - den Braber

Goed, snelle reactie

Lorraine Gilliot

Ik vind het heel fijn om te studeren bij NTI. Ik zou wel willen dat er betere communicatie is bij het inleveren van papers tussen de student en de nakijkend docent.

Gaby

Mijn ervaring met NTI is prima, de theorie examens zijn flexibel en snel in te plannen. De mogelijkheden qua praktijkdagen zijn wel wat beperkt en als hij last minute wordt afgezegd en verplaatst is... Mijn ervaring met NTI is prima, de theorie examens zijn flexibel en snel in te plannen. De mogelijkheden qua praktijkdagen zijn wel wat beperkt en als hij last minute wordt afgezegd en verplaatst is dat wel vervelend, omdat je er rekening mee houdt in je planning. Stage opdrachten kunnen wat gevarieerder.

Arez Abdulla

Ik ben tot nu toe erg tevreden met NTI en het contact met alle betrokken partijen.

Afke

De docenten en de praktijkdagen zijn wisselend van niveau. Ik zou aanraden om na elke praktijkdag een evaluatie te laten invullen.

Mahayla Spanjaard

Zelfeffectifiteit, zelfvertrouwen, en doorzettingsvermogen is een gouden driehoek. Fijne hulp en ondersteuning van de gekoppelde docent, snel antwoord op vragen.

Wes

Bedenktermijn van 14 dagen gaat in nadat je inschrijving is bevestigd, niet wanneer je toegang krijgt tot de leeromgeving. Belofte van 14 dagen proef studeren klopt op deze manier niet.

Installeren van de benodigde tools was lastig. Geen / (te) beknopte omschrijving en URLS in de cursus met waar een instructie zou moeten staan waren dood. Een voorbode voor de rest van de cursus waarin voorbeelden niet kloppen, cruciale onderdelen van het uitvoeren van opdrachten worden niet benoemd en er wordt vanuit gegaan dat het allemaal wel lukt en de cursist dit allemaal wel begrijpt zonder uitleg. Ik ben er juist om dit te leren en te leren begrijpen. Is deze “cursus” wel eens nagelopen door iemand die geen expert is op dit vlak?

Al voor je begint krijg je een mail dat je cursus bijna is afgelopen en je kunt verlengen. Voordat je de te installeren software up and running hebt krijg je een reminder dat je extra studietijd kunt bijkopen terwijl je nog niet eens de kans hebt gehad om te kunnen beginnen en voor het kosteloze certificaat vragen ze toch nog even €35.

Ik was meer tijd kwijt aan contact met klantenservice/“mentoren”/telefoon en e-mail met de docent (die overigens wel goed was) dan aan die paar slides van de “cursus” voor relatief zoveel geld. Misschien gaat het alleen mis bij de SQL cursus, maar dit is mijn ervaring. Ik had voorafgaand een positief beeld van NTI en had vertrouwen in de organisatie en de kwaliteit, maar naast de medewerking van de docent en het opknippen van de cursus in kleine behapbare delen weinig positiefs helaas. Normaal gesproken doe ik dit soort cursussen via Udemy, maar wilde het een keer goed aanpakken door het bij NTI te doen. Bij Udemy heb je inhoudelijk een betere cursus, meer diepgaand, betere uitleg, minder gezeur en vragen ze niet elke week om meer geld en dat voor 5% van de prijs die NTI rekent. Volgende keer dus weer daar…

Opgeknipt in meerdere kleine stapjes zodat het behapbaar is, goede docent

Loïs Veenstra

Het is echt verschrikkelijk. Ik heb een studie toegepaste psychologie gevolgd voor een paar maanden. Naast dat de kwaliteit van de lessen echt niet hbo-waardig waren, is het systeem echt ruk. Ik... Het is echt verschrikkelijk. Ik heb een studie toegepaste psychologie gevolgd voor een paar maanden. Naast dat de kwaliteit van de lessen echt niet hbo-waardig waren, is het systeem echt ruk. Ik wilde namelijk stoppen met mijn opleiding en ik had veel vragen over onkosten etc en mijn mentor zei dat ik met de klantenservice moest bellen.
Ik kreeg een redelijk bedrag binnen wat ik nog zou moeten betalen, hier was ik van op de hoogte dus in principe geen probleem, maar geen gespecificeerde rekening. Ik had geen idee waar het bedrag op gebaseerd was.
Ik heb wel 8 keer gebeld naar NTI en iedere keer werd er beloofd om terug te bellen als ze meer informatie wisten over mijn rekening. Niet gebeurd. Ook veranderende het bedrag van de factuur een aantal keer. Niemand kon mij helpen het enige wat ze zeiden was dat ze het zelf ook raar vonden. Ik kreeg alleen maar berichten dat ik moest betalen ook al zei iemand aan de telefoon dat dat niet zou gebeuren zolang ze er nog mee bezig waren. Inmiddels heb ik thuis een brief van de gerechtsdeurwaarders. Ik heb meerdere malen gezegd dat ik gewoon een specificatie wilde van de kosten die ook nog eens in de zoveel tijd veranderde. Ik heb het niet gekregen. Ik ben nog nooit zo belabberd geholpen en mij zo ongehoord gevoeld.
Had op z’n minst gemaild, heb mij weken lang gefrustreerd en machteloos gevoeld.

Jalees

Ik doe doe cursus korte verhalen en romans schrijven.

Ik doe doe cursus korte verhalen en romans schrijven.

De feedback is echt mager. Je krijgt 1 zin als feedback en als je een mail stuurt om te vragen wat ze er mee bedoelen dan krijg je weer een antwoordt van hooguit 5 woorden.

Bij een cursus zoals deze is feedback crucial. Nu schrijf ik verhalen en weet ik alsnog niet als het goed is of hoe het beter kan.

De feedback moet veel beter vooral bij een cursus zoals deze.