Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Alan

Verrijkend

Filosoferen in Florence

De passie van de docenten

"Dialogen momentje" met de docent invoeren en later besluiten welke dialogen relevant zijn voor een groepsdiscussie en welke niet.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Thomas van Aquino, Wat maakt gelukkig? vertaald door docent Niko Schonebaum, omdat ik gedurende mijn studie, niet eerder ben geconfornteerd met de schrijver.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed, ik kan hooguit aangeven dat er in een aantal teksten wat spaties ontbreken. Het gaat uiteindelijk om de inhoud en die weerspiegelt goed wat je van de Landmerk reis kan verwachten.

Emma

Het was echt ronduit geweldig!

Retorica in Rome

We leerden veel ook terwijl we op hele toffe plekken in Rome waren

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De cursus over retorica, want ik heb geleerd hoe ik goed een opbouw moet maken en heb goeie kritiek gekregen

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Was allemaal heel georganiseerd!

Luka Westphal

Super interessante colleges, het gaat heel diep in op de stof en je wordt er echt bij betrokken en zelf aangezet tot nadenken en filosoferen.

Retorica in Rome

De speechopdrachten kwamen leuk overeen met de verhalen van Livius uit de colleges en de locaties van het speechen waren natuurlijk geweldig.

misschien het openbaar vervoer beter regelen en ook een plan b hebben, want Italiaanse bussen zijn niet echt betrouwbaar.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de speeches zelf opdragen en daarover feedback krijgen. Aan het einde van de week merkte ik ook echt verschil.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is overzichtelijk en leuk dat er wat over de docenten in staat.

Mayra van Ogtrop

Ontzettend interessant en een unieke ervaring

Grote vragen in de psychologie

interessante teksten, enthousiaste docenten, leuke groep

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

de teksten en colleges hierover

verliep goed

Milou

Inspirerend, uitdagend en motiverend - heel dankbaar dat de mogelijkheid voor een beurs zich voordeed.

Grote vragen in de psychologie

De onderwerpen hadden een fijne en soms ook wel essentiële overlap op elkaar.

De casussen vond ik soms minder aansluiten op waar we mee bezig waren, het had mijn aandacht mogelijk meer gehad als dit wel het geval was.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik was de eerste paar cursusdagen onder de indruk van hoe gemakkelijk Tamme diepgaande vragen wist te stellen en als je het antwoord daarop niet wist, dan nodigde hij je toch uit het antwoord te... Ik was de eerste paar cursusdagen onder de indruk van hoe gemakkelijk Tamme diepgaande vragen wist te stellen en als je het antwoord daarop niet wist, dan nodigde hij je toch uit het antwoord te vinden met een andere vraag. Dat vond ik een mooie manier van lesgeven en heeft mezelf en mijn manier van vragen in de klas veel opgeleverd.
Cursus inhoudelijk kan ik over iedere dag wel dingen vertellen die ik geleerd heb. Elke theorie zette mij erg aan het denken en probeer ik te gebruiken in mijn dagelijkse leven. Hetgeen wat me nu het meest bezig houd is The Egocentric Bias die we besproken hebben bij Aaron Beck. Het was de onderliggende laag die ik nodig had om bepaalde ervaringen in contact met anderen niet persoonlijk te nemen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Overzichtelijk en helder. Heb ik verder geen problemen aan ondervonden. Er stond alleen dat de cursus in Utrecht zou zijn en dit was soms in Amsterdam. Geen probleem, alleen voor de reistijd en... Overzichtelijk en helder. Heb ik verder geen problemen aan ondervonden. Er stond alleen dat de cursus in Utrecht zou zijn en dit was soms in Amsterdam. Geen probleem, alleen voor de reistijd en kosten soms even een verrassing. Overigens is de planning die op de website staat niet overeenkomstig met de daadwerkelijke planning van de cursus. Ook geen probleem, maar ik had me persoonlijk erg verheugd op het bespreken van een tekst van Plato.

Anna Gielen

Enorm leerzaam en een leuke gezellig ervaring!

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

De grote vragen in de psychologie

De mensen, de lessen, de gastsprekers, de ervaring

Misschien sommige dingen iets duidelijker aangeven op de site, bijvoorbeeld dat de locatie kan verschillen

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de teksten die we moesten lezen en de uitleg daarbij van de docenten en de kijk van andere mensen op bepaalde onderwerpen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is wel oké misschien alleen sommige dingen beter aangeven en jullie waren volgens mij laatst gehackt, want als ik op de site drukte en mijn vriendinnen ook werden we doorgestuurd naar een... De website is wel oké misschien alleen sommige dingen beter aangeven en jullie waren volgens mij laatst gehackt, want als ik op de site drukte en mijn vriendinnen ook werden we doorgestuurd naar een vieze site. Voor de rest alles prima

Quirine Muntz

Goed, leerzaam en interactief

Retorica en politiek

Goede locaties, interessante lessen en redelijk gevarieerde gastsprekers

Lessen iets meer op de stof laten aansluiten

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica, hier krijg je immers persoonlijke feedback waardoor je er zelf veel van leert

Gemakkelijk

Daniël Laurentius

Wat ik voornamelijk heel goed vond aan deze cursus is hoe interactief de lessen worden gegeven. Je wordt ‘gedwongen’ mee te denken en te spreken wat je zeer betrokken houdt bij de les, in... Wat ik voornamelijk heel goed vond aan deze cursus is hoe interactief de lessen worden gegeven. Je wordt ‘gedwongen’ mee te denken en te spreken wat je zeer betrokken houdt bij de les, in tegenstelling tot veel docenten op school naar mijn ervaring. Je moest natuurlijk ook zelf wel het nodige voorbereiden maar als je dat goed deed waren de lessen altijd heel interssant.

Retorica & Politiek

Enthousiasme van de docenten, waardoor de leerlingen ook enthousiast worden. Het hoge niveau, wordt veel behandeld in één les.

Bij het retorische gedeelte kan je misschien beter beginnen met de speeches, want als je eerst les hebt over de retorica bedenk je allerlei dingen die je in je geschreven speech nog beter had kunnen... Bij het retorische gedeelte kan je misschien beter beginnen met de speeches, want als je eerst les hebt over de retorica bedenk je allerlei dingen die je in je geschreven speech nog beter had kunnen schrijven en dan heb je niet echt tijd om die informatie nog te verwerken in je speech. Of na de les zou je misschien 5 à 10 min kunnen pakken dat je dit nog kan verwerken.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorische gedeelte, ik heb toch wel geleerd om met meer zelfvertrouwen te spreken voor een grotere groep.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Werkte goed, overzichtelijk en duidelijk.

David

Erg positief, ik heb altijd een goede tijd.

Retorica en Politiek

De colleges waren uitdagend en er werd aan de leerlingen veel ruimte gegeven

De gastsprekers leken soms niet precies te weten waarover ze konden vertellen, en in een kleine groep zijn de vragen snel op.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de politieke colleges.

Simpel en duidelijk

Mayra van Ogtrop

Zeer goed

Retorica & Politiek

- docenten
- gastheren/-vrouwen
- literatuur

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica, daar had ik nooit eerder iets mee gedaan.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het werkte in eerste instantie niet (ik kreeg enkele keren een foutmelding bij het aanmelden) maar een dag later lukte het wel.