Alwin en Eva van der Brugge

Botswana Highlights Self-Drive

Beschrijf hier uw ervaringen

Wij hebben de Botswana Highlights self drive reis gedaan. Dit was onze eerste reis naar Afrika en onze eerste self-drive. Jan en Marianne hebben op een fijne manier meegedacht om een keuze te maken... Wij hebben de Botswana Highlights self drive reis gedaan. Dit was onze eerste reis naar Afrika en onze eerste self-drive. Jan en Marianne hebben op een fijne manier meegedacht om een keuze te maken voor de reis en wat het best passend zou zijn bij onze wensen. De documenten die ze aanleverden waren compleet en de beschrijving was erg gedetailleerd en zeer welkom. Wat je waar moet doen, waar je boodschappen kunt halen en tanken en zelfs waar je je banden moet oppompen of leeg moet laten lopen staat allemaal beschreven. O.a hierdoor zijn we geen enkele keer verdwaald geweest en ook niet vastgelopen. Ook beschrijven ze waar welke dieren voor komen zodat je daar beter op kunt letten.
Toen we problemen hadden met onze bagage en onze Mokoro trip aan het begin van onze reis werd dit heel snel door ze opgepakt. Het was dan ook snel opgelost.

Wat betreft de reis zelf kunnen we deze zeker aanraden! We zijn in september geweest en hebben ontzettend veel wild gezien waaronder waanzinnig veel leeuwen. Het is een enorm fijn land om doorheen te reizen en een echt avontuur. Onze favoriete locatie was de Central Kalahari waar je op de campsite prachtig de sterren kunt zien en je volledig afgezonderd voelt van de wereld.

Danielle Deckers

Rondreis self-drive door Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

We hebben een enorm mooie rondreis gemaakt door Botswana vanuit Johannesburg. Alles was perfect georganiseerd en door de uitstekende reisgids van Khuduga hebben we zorgeloos kunnen genieten van de... We hebben een enorm mooie rondreis gemaakt door Botswana vanuit Johannesburg. Alles was perfect georganiseerd en door de uitstekende reisgids van Khuduga hebben we zorgeloos kunnen genieten van de mooie natuur, de vele dieren en de prachtige overnachtingsplekken.

Gert Jan van der Marel

Two-week selfdrive door Botswana en Zuid-Afrika met mijn vrouw en twee kinderen (11 en 14 jaar oud)

Beschrijf hier uw ervaringen

Geweldig! Wat een enorm bijzondere en avontuurlijke reis! We hebben met z’n allen genoten van alle bijzondere en afwisselende ervaringen - elke dag bracht weer iets unieks. Dankzij Khuduga’s... Geweldig! Wat een enorm bijzondere en avontuurlijke reis! We hebben met z’n allen genoten van alle bijzondere en afwisselende ervaringen - elke dag bracht weer iets unieks. Dankzij Khuduga’s ervaringen en expertise, weten zij precies waar de bijzondere plekken zijn en creëren een op maat gemaakt reisschema - weg van de geijkte paden, autentiek. Alles was tot in de puntjes geregeld en de begeleiding die we hebben ontvangen van Khuduga voor maar ook tijdens onze reis, gaat ver boven wat je zou verwachten van een reisbureau. Jan en Marianne zijn oprecht geinvesteerd om er voor te zorgen dat hun gasten kennis maken met de prachtige natuur die deze gebieden te bieden hebben en wij zijn hun zeer dankbaar.

Silvia van Ark

Rondreis Botswana vanuit Zuid Afrika

Beschrijf hier uw ervaringen

We hebben Khuduga toen der tijd een mail gestuurd met al onze wensen. We kregen netjes een offerte toegestuurd. Ik nam er me petje voor af. Het eerste bedrijf wat echt luisterde naar onze wensen en... We hebben Khuduga toen der tijd een mail gestuurd met al onze wensen. We kregen netjes een offerte toegestuurd. Ik nam er me petje voor af. Het eerste bedrijf wat echt luisterde naar onze wensen en meer. Helaas hebben wij door Covid onze reis een jaar moeten uitstellen. Het contact verliep allemaal per mail en dat ging prima. We hebben van 6 t/m 30 okt een top vakantie gehad. Alles was tot in de puntjes geregeld. In Maun hadden we een leuke persoonlijke ontmoeting met elkaar. We gaan zeker deze reis nog een keer maken en zullen dan ook zeker weer bij Khuduga boeken. Jan en Marianne bedankt voor alles.

van den Bosch

Selfdrive rondreis Botswana

Fantastisch, perfect geregeld!

Annefloor en Michiel

Selfdrive Namibië 3 weken

Beschrijf hier uw ervaringen

In 2020 kwamen we door een tip van een collega bij Jan en Marianne uit om onze droomreis door Namibië samen te stellen. Hun persoonlijke contact hebben we als zeer prettig ervaren. We hebben... In 2020 kwamen we door een tip van een collega bij Jan en Marianne uit om onze droomreis door Namibië samen te stellen. Hun persoonlijke contact hebben we als zeer prettig ervaren. We hebben telefonisch onze wensen voor een 3-weekse rondreis met een 4x4 en daktent besproken en onze voorkeur om op afgelegen natuurplekjes te overnachten. Er kwam al snel een heel mooi voorstel in onze mailbox terecht en na wat heen en weer mailen was onze reis volledig naar wens samengesteld. Helaas bleek al snel dat de Coronapandemie roet in het eten ging gooien en hebben we onze reis tot 2x toe moeten uitstellen. Tussentijds werden we goed op de hoogte gehouden en is er steeds gezamenlijk besloten of de reis doorgang kon vinden of niet. Jan en Marianne hebben alle overnachtingen en excursies steeds snel weten om te boeken naar de nieuwe data.
Na twee jaar was het dan eindelijk zover en bleek het wachten meer dan waard. Namibië is prachtig! De campsites fantastisch gelegen, met als absoluut hoogtepunt een privéplekje in het NamibRand Nature Reserve met uitzicht op een waterbron waar meerdere oryxen en springbokken kwamen drinken. Jan en Marianne hebben alles top geregeld en toen er tussentijds iets toch niet helemaal bleek te kloppen waren ze telefonisch goed bereikbaar en hebben ze direct hulp kunnen bieden. Ook na onze reis hebben ze ons nog kunnen helpen om iets met het autoverhuurbedrijf op te lossen.
Al met al heeft Afrika ons gegrepen en we hopen dat we in de toekomst nog zo'n mooie reis kunnen maken, mogelijk door Botswana. We zullen dan zeker terugkomen bij Jan en Marianne!

Jeroen, Carola, Remco en Annet

Individuele vogelreis Botswana Namibie

Beschrijf hier uw ervaringen

We hebben een geweldig mooie reis gemaakt door Botswana en Namibie, Jan en Marianne hadden alles keurig verzorgd! Zeker omdat we de reis door corona tot 2x toe een jaar hebben moeten uitstellen is... We hebben een geweldig mooie reis gemaakt door Botswana en Namibie, Jan en Marianne hadden alles keurig verzorgd! Zeker omdat we de reis door corona tot 2x toe een jaar hebben moeten uitstellen is dat een compliment waard, niet alle accomodaties hadden deze periode overleefd maar Marianne hield ons altijd op de hoogte en zorgde voor passende alternatieven. Ook het route-/handboek dat we voor de reis kregen heeft ons enorm geholpen en is natuurlijk geweldig leuk met de voorbereiding. Ook het bezoek van Jan en Marianne in onze 1e accomodatie in Maun waardeerden we erg. We kunnen iedereen die een avontuurlijke reis door Botswana maken aanbevelen om de reis door Khuduga te laten verzorgen, het was echt top - met als kers op de taart een vogellijst met liefst 213 soorten!

Michiel, Geke, Aliek en Eef

Botswana selfdrive safari

Beschrijf hier uw ervaringen

Een indrukwekkende goed georganiseerde reis door de enthousiaste en betrokken Jan en Marianne. Het doorkruisen van de Kalahari was voor ons een intensieve tocht, op zoek naar (en vaak tussen) de... Een indrukwekkende goed georganiseerde reis door de enthousiaste en betrokken Jan en Marianne. Het doorkruisen van de Kalahari was voor ons een intensieve tocht, op zoek naar (en vaak tussen) de wilde dieren, door soms schijnbaar verlaten woestijnlandschap. We reden het grootste deel op zandwegen. Het rijden daar was best een uitdaging dus de 4 wheel drive auto was noodzakelijk. Door de goede voorbereiding van Khuduga werd dit een mooie afwisselende reis. Dit kwam door de geplande uitstapjes zoals de boottochten, gamedrive, de victoria watervallen en de bijzondere overnachting in de openlucht. Iedere dag zagen we andere dieren. Het was fijn om een duidelijke routebeschrijving te volgen die ons leidde langs mooiste routes en de meest bijzondere plekjes, campingplaatsen en lodges. Kortom een planning vol variatie.
We hebben ook (zoals het hoort) enkele spannende momenten meegemaakt zoals vast zitten in het mulle zand, niet vooruit/achteruit kunnen in het water, of het omringt zijn door olifanten. Gelukkig kwamen we toch altijd op eigen kracht en ruim voor het donker op de gewenste plaats van bestemming, en was het voor ons niet nodig om gebruik te maken van de satelliettelefoon en het noodnummer.
Onvergetelijk .

Marc Gijsbers

Self-drive safari

Beschrijf hier uw ervaringen

Geweldige reis, ongelofelijk goed georganiseerd. In een woord fantastisch!

Jack Boelens, mede namens de 3 reisgenoten

Selfdrive Safari door Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Vanaf het eerste contact met Khuduga Botswana in 2020 hebben Marianne en Jan ons prima geadviseerd bij onze planning voor een 26-daagse selfdrive rondreis door Botswana. Vanwege Covid hebben we de... Vanaf het eerste contact met Khuduga Botswana in 2020 hebben Marianne en Jan ons prima geadviseerd bij onze planning voor een 26-daagse selfdrive rondreis door Botswana. Vanwege Covid hebben we de reis pas in mei/juni 2022 kunnen doen maar gedurende die hele lange periode werden onze vele vragen en mails vrijwel direct beantwoord. De door hen voorgestelde én geboekte lodges (Old Bridge Backpackers, Thobolo's Bush, Khwai Guesthouse, Discovery B&B) in combinatie met de door zelf uitgekozen Campsites zijn ons uitstekend bevallen. Ook de door hen gemaakte "Reisgids" was voorzien van hele praktische informatie. Kortom, mede door de inspanningen van Khuduga zijn wij een schitterende reiservaring rijker en wij bevelen ze dan ook van harte aan voor iedereen die van de mooie Zuidelijke Afrikaanse landen wil genieten!