ad Matres

Bij Springest.nl een lead gekocht voor opleiden van 40 cursisten. Bleek een misleiding te zijn. Geld weg en voor niets tijd gestoken in een mooie offerte.

Beschrijf hier uw ervaring

Een lead gekocht.
Gegevens van klant ontvangen.
Klant bleek een uitzendbureau die voor hun klant cursussen aan het voorbereiden waren. Wilden de gegevens van die klant niet delen.
Dus 'in den blinde' een offerte gemaakt voor een klant van een uitzendbureau.
Offerte ingestuurd.
Geen reactie
Nagebeld.
Klant van uitzendbureau bleek op vakantie.
Week later weer gebeld.
Klant bleek terug van vakantie maar druk met andere zaken.
Week later weer gebeld.
Klant van uitzenbureau bleek tender niet gewonnen te hebben en daarom waarschijnlijk ook geen interesse te hebben in de trainingen.
Op mijn vraag waarom ik moet betalen om een offerte uit te mogen brengen voor een opdracht die er helemaal niet is, kreeg ik het antwoord: ik heb de vraag alleen maar geplaatst. Ik weet niets van betalen om een offerte uit te mogen brengen.

Springest: hoe zit dit? Beslissen jullie zelf of er betaald moet worden voor een lead of beslist jullie klant dat?

In beide gevallen voel ik me behoorlijk bekocht: € 500 vragen voor een lead van een niet bestaande opdracht is not done!

Reactie Springest.nl:

Beste Ad Matres,
Bij ons weten, en dit hebben wij ook herhaaldelijk aan u gecommuniceerd, is deze lead uitgesteld maar niet afgesteld. Het spijt ons dat de tijdspanne aanvankelijk wat optimistisch was, maar uiteindelijk moeten wij werken met de informatie die onze gebruikers verschaffen. Dat deze tussentijds wijzigt kunnen wij niet beïnvloeden.
Wij hopen dat u tegen eind april er nog in bent geslaagd contact te leggen met uw lead. Wij hadden van hen begrepen dat zij dan open staan voor deze offerte. Zij geven aan dit ook aan u te hebben doorgegeven. We zijn erg benieuwd naar de huidige stand van zaken. Mocht u ons hierover willen contacteren dan horen we dat graag van u!

Score voor Springest.nl: 1/5
Ik beveel Springest aan Nee